Daugavpils autobusu parks plāno iepirkt vairāk nekā 40 jaunus autobusus

LSM: Pirmie 20 jaunie transporta līdzekļi pasažierus sāks pārvadāt jau šī gada vasarā, pārējie parku papildinās tuvāko desmit gadu laikā. Tas ir termiņš, uz kuru Daugavpils autobusu parks kā viens no lielākajiem un vadošajiem transporta uzņēmumiem Latvijā pasažieru pārvadājumu jomā slēgs līgumu par pakalpojuma izpildi ar Latvijas Autotransporta direkciju. Jaunie autobusi tiek solīti ērtāki, ar mazāku degvielas patēriņu un veiks pasažieru pārvadāšanu tieši reģionālajos maršrutos.
Daugavpils autobusu parks plāno iepirkt vairāk nekā 40 jaunus autobususSilvija Smagare

„Šobrīd Daugavpils autobusu parks apkalpo 73 reģionālās nozīmes maršrutus, tādus kā Daugavpils–Rīga, Daugavpils–Rēzekne, Daugavpils–Krāslava, Daugavpils–Indra, Daugavpils–Ludza,” stāsta Daugavpils autobusu parka (DAP) komercdirektors Artjoms Vengrevičs.

Ir vēl vietējās nozīmes maršruti, piemēram, Daugavpils–Biķernieki–Vabole. Kopumā mēneša laikā tiek nobraukti ap pusmiljons kilometru. „Pusgadā mēs nobraucam 3,1 miljonu kilometru. Tie ir ap 500 tūkstoš kilometru mēnesī. Sakarā ar jaunā līguma ar Autotransporta direkciju izpildi, kas stāsies spēkā šī gada augustā, mums kā pasažieru pārvadātājiem ir nepieciešams atjaunot daļu no esošā autobusu parka. Desmit gadu laikā mēs plānojam nopirkt vairāk nekā 40 jaunus autobusus, pusi no tiem jau šogad,” skaidro Artjoms Vengrevičs.

Arī pandēmijas laikos, kad nozarē būtiski krities pasažieru skaits, ir būtiski domāt gan par komfortu, gan izdevīgumu, uzsver Daugavpils autobusu parkā. Gadā finansiālais apgrozījums DAP vidēji ir 2 miljonu eiro apmērā, pērn Covid-19 ietekmē tas mazāks, jo pasažieru skaits saruka gandrīz par 28 procentiem. „Mums pērn bija 1 miljons pasažieru, ko pārvadājām, parasti tie ir 1,4 miljoni,” skaitļus min Artjoms Vengrevičs.

Tomēr sava niša pasažieru pārvadājumu jomā ir jāaizpilda, un te būtisks ir klientu komforts un mazāki tēriņi. To nodrošinās jauni autobusi, ko DAP plāno iegādāties. „Mums būs mazāki izdevumi jau uz autobusu remontiem, jo visiem jaunajiem autobusiem būs garantija,” saka Vengrevičs.

DAP šobrīd ir aptuveni 60 autobusi, daži ir pat vairāk nekā 20 gadus veci, protams, ka tie lūst un iziet no ierindas, neslēpj parka darbinieki.

Primāri jaunie autobusi paredzēti klientu ērtībai, to novērtē pasažieri, kas diendienā izmanto šo pakalpojumu.

„Es bieži izmantoju autobusu parka pakalpojumus. Ja būs vēl labāk, lai ir. Ja ir naudiņa, ir iespējas, varbūt būs pareizāks pielietojums tam transportam. Jo nereti uz tiem mazajiem reisiem norīkoja lielos busus, kas nebija varbūt ekonomiski pareizi. Ja būs ērtāk un labāk, jo mana mamma ir gados, tad es tikai par,” saka kāda pasažiere.

Jau šogad pirmie jaunie autobusi, kas būs paredzēti arī invalīdu pārvadāšanai, kuros būs internets un uzlabots komforta līmenis, dosies reģionālo maršrutu izpildē.

„Būtiski ir arī CO2 izmešu samazinājums. Protams, arī degvielas patēriņš būs mazāks, kas ir ieguvums mums, un galvenais – Autotransporta direkcijai, valstij, kas pasūta šo pakalpojumu,” stāsta DAP komercdirektors Artjoms Vengrevičs.

Kopumā DAP plāno iegādāties vairāk nekā 40 jaunus autobusus, un tie tiks iegādāti par uzņēmuma līdzekļiem.

Autori: Silvija Smagare (Latvijas Radio Ziņu dienesta korespondente)