Gada ienākumu deklarāciju var iesniegt arī Valsts vienotajā klientu apkalpošanas centrā Daugavpilī

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) atgādina, ka 2014. gada 1. martā ir sākusies gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti (šogad arī visām fiziskajām personām – saimnieciskās darbības veicējiem gan šī, gan citas deklarācijās obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu), gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem. Lai to paveiktu, Daugavpils un apkārtējo novadu iedzīvotāji, tagad var izmantot arī Valsts vienotā klientu apkalpošanas centra (turpmāk – VVKAC) sniegtos pakalpojumus.

Aicinām iedzīvotājus izmantot šo iespēju, jo VVKAC Daugavpilī strādās tikai līdz 2014.gada jūnija beigām, kad noslēgsies šis pilotprojekts. VVKAC Daugavpilī atrodas Saules ielā 15. VVKAC darba laiki: Pirmdien: 8:30 – 18:00, otrdien, trešdien, ceturtdien: 8:30 – 17:00, piektdien: 8:30 – 16:00 (pārtraukums visās dienās no 12:30 līdz 13:00).

Vienlaikus, lai deklarācijas aizpildīšana būtu daudz ērtāka un vienkāršāka, VID aicina iedzīvotājus noslēgt līgumu par VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (turpmāk – EDS) izmantošanu un turpmāk, izmantojot VID EDS, gada ienākumu deklarāciju iesniegt elektroniski sev piemērotā laikā. EDS līguma parakstīšanu var pieteikt VID Daugavpils klientu apkalpošanas centrā (Klusā iela 4a, Daugavpils, LV-5417, tālr. 65476204), ir tikai jāpiezvana un jāvienojas ar konsultantu par piemērotāko līguma parakstīšanas datumu un laiku.

Savukārt VVKAC konsultanti nepieciešamības gadījumā parādīs, kā praktiski darboties ar EDS. VID tīmekļa vietnē pieejamas arī video instrukcijas, kurā soli pa solim izstāstīts, kā iesniegt Gada ienākumu deklarāciju elektroniski.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID Informatīvo tālruni 1898, izvēloties pirmo tēmu „Nodokļi”, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī izmantojot iespēju VID tīmekļa vietnē „Uzdot jautājumu VID”. Visu VID klientu apkalpošanas centru tālruņi, kur iespējams pieteikties EDS līguma parakstīšanai, pieejami sadaļā Kontakti/Pieteikšanās EDS līguma noslēgšanai.

Par pilotprojektu
Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojektu ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu īsteno Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar vairākām valsts iestādēm un pašvaldībām. Pilotprojekta veiksmīgas īstenošanas rezultātā, ļoti iespējams, jau nākotnē visā Latvijā tiks izveidots VVKAC tīkls. Šie centri dos iespēju taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru, tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē. Šāda soļa nozīme kļūst īpaši saprotama, ja apzinās to, ka šobrīd iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts un pašvaldību piedāvātie publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Tas ir dārgi un neefektīvi, raugoties gan no iedzīvotāju un uzņēmēju, gan valsts viedokļa.

Pilotprojekta laikā tiek īstenotas divas publisko pakalpojumu sniegšanas pieejas. Daugavpilī un Valmierā vairākas valsts iestādes sniedz pakalpojumus vienuviet VVKAC telpās. Tajos savus pakalpojumus sniedz Lauku atbalsta dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests un Valsts vides dienests. Daugavpilī pilotprojekts tiek īstenots sadarbībā ar Latgales uzņēmējdarbības centru, kas VVKAC telpās sniedz arī savus pakalpojumus. Rojā un Aucē – augstākminēto valsts iestāžu atsevišķi pakalpojumi tiek sniegti esošajos pašvaldību klientu apkalpošanas centros. Šeit papildus būs iespējams saņemt arī Valsts zemes dienesta pakalpojumus. Savukārt Rīgā, sadarbībā ar pašvaldību, tiek pārbaudīta iespēja valsts iestāžu pakalpojumus sniegt vietās, kur visvairāk atrodami attiecīgā pakalpojuma saņēmēji. Pilotprojekta laikā Rīgas Dzemdību namā Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas Dzimtsarakstu nodaļas sektorā būs iespējams iesniegt iesniegumu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai par bērna piedzimšanas pabalsta piešķiršanu.

Plašāka informācija par Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojektu: www.vvkac.lv un www.twitter.com/vvkac

Papildu informācija:
VID Sabiedrisko attiecību daļas galvenā speciāliste
Evita Teice-Mamaja
tālr. 67028691, 26558389; e-pasts: komunikacija@vid.gov.lv
twitter: @vid_gov_lv; facebook: www.facebook.com/vidgovlv

Gunta Misāne, pilotprojekta komunikāciju konsultante,
gunta@comperio.lv

Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru pilotprojekts tiek īstenots projekta Nr.1DP/1.5.1.2.0/08/IPIA/SIF/002 “Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana” ietvaros. 85% no projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību un 15% Latvijas valsts. Aktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.