Izveidota Līvānu novada izglītības pārvalde

Tā kā pēc rajonu reorganizācijas Izglītības pārvalžu funkcijas jāpārņem vietējām pašvaldībām, ar Līvānu novada domes lēmumu izveidota un kopš 1. marta darbojas Līvānu novada izglītības pārvalde


Kādi jautājumi būs pārvaldes dienaskārtībā, informē Izglītības pārvaldes vadītāja Aija Usāne, kas šo amatu apvienos ar domes priekšsēdētāja vietnieces pienākumiem (kā vietniece algu nesaņemot).

Līvānu novada Izglītības pārvalde ir Līvānu novada pašvaldības iestāde, kas izveidota, lai īstenotu pašvaldības kompetenci izglītības jomā.
Saskaņā ar nolikumu Izglītības pārvalde:
• izstrādā priekšlikumus un nodrošina valsts mērķdotāciju sadali, kontrolē līdzekļu racionālu izmantošanu;
• apstiprina izglītības un izglītības atbalsta iestāžu darbinieku tarifikācijas;
• nodrošina valsts pārbaudes darbu, tai skaitā centralizēto eksāmenu, organizēšanu, atbrīvo izglītojamos no valsts pārbaudes darbiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;
• izsniedz licences interešu izglītības programmu īstenošanai;
• nodrošina izglītības programmu īstenošanas uzraudzību, izvērtē darba procesa rezultātus un veic pasākumus izglītības kvalitātes nodrošināšanai;
• veic obligātā izglītības vecuma bērnu uzskaiti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
• konsultē bērnu vecākus/aizbildņus par iespēju iegūt izglītību pašvaldības administratīvajā teritorijā;
• koordinē un organizē izglītības un jaunatnes pasākumus, interešu izglītību un ārpusstundu pasākumus, izglītojamo nometņu organizēšanu un darbību;
• koordinē pedagogu tālākizglītības, kvalifikācijas pilnveidošanas un radošā darba nodrošināšanu, metodisko darbu;
• informē izglītības iestādes par izglītības programmu saturu, valsts izglītības standartiem, vadlīnijām, mācību priekšmetu programmām un citiem normatīvajiem aktiem. Izvērtē normatīvo aktu atbilstību un sniedz priekšlikumus LR Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk – IZM) par nepieciešamajiem grozījumiem un papildinājumiem tajos;
• nodrošina bērnu un jauniešu profesionālo orientāciju un karjeras izglītību;
• sekmē mūžizglītības politikas uzdevumu īstenošanu;
• nodrošina izglītības programmu pieprasījuma un piedāvājuma sabalansētību pašvaldības izglītības un izglītības atbalsta iestādēs;
• sniedz konsultatīvu palīdzību ģimenēm bērnu audzināšanā, nodrošina pedagoģiski medicīniskās komisijas pieejamību bērniem ar īpašām vajadzībām.
• veicina izglītojamo ar īpašām un speciālām vajadzībām iekļaušanu vispārizglītojošās un speciālās izglītības iestādēs un programmās;
• pieņem, apkopo un analizē izglītības iestāžu statistiskās atskaites, veido un uztur izglītības informācijas bāzi;
• sadarbojas ar valsts un pašvaldības kontroles institūcijām izglītības jomā;
• atbilstoši kompetencei izskata fizisko un juridisko personu iesniegumus, priekšlikumus un sūdzības utt.

Līdz 2009./2010. mācību gada beigām jautājumos, kas saistīti ar centralizēto eksāmenu un olimpiāžu rīkošanu Līvānu novada Izglītības pārvalde sadarbojas ar Izglītības pārvaldi Preiļos. Kā uzsver A.Usāne, mācību gada vidū nebūtu prātīgi mainīt izglītības darba koordināciju, kas var nelabvēlīgi ietekmēt mācību procesu skolās.

Novada Izglītības pārvalde turpmāk organizēs skolotāju metodisko apvienību darbību, tiks saglabāta arī tradīcija reizi mēnesī tikties izglītības iestāžu vadītājiem ar novada domes vadību, lai pārrunātu abpusēji svarīgus jautājumus.

Līvānu novadā ir 14 izglītības iestādes: 4 pamatskolas, 4 vidusskolas, 1 internātpamatskola, mūzikas skola, mākslas skola, sporta skola, bērnu un jauniešu centrs un pirmsskolas izglītības iestāde „Rūķīši”.

Līvānu novada Izglītības pārvaldē strādās trīs darbinieki. A.Usāne norāda, ka Izglītības pārvaldē jebkuros jautājumos, kas skar pirmsskolas, pamata, vidējo izglītību, interešu izglītību vai profesionālās ievirzes izglītību, var vērsties arī bērnu vecāki. Izglītības pārvalde atrodas Līvānu novada domes ēkas 2. stāvā (pagalma pusē), 213. kabinetā. Izglītības pārvaldes tālruņa numurs ir 653 42256 (m.t. 29163871), darba laiks – no plkst. 8.00 līdz plkst. 17.00 (pusdienas pārtraukums no plkst. 12.00 līdz plkst. 3.00).