Ikgadējais JAL skolēnu mācību uzņēmumu reģionālais gadatirgus “Cits bazārs” Daugavpilī pulcē vairāk nekā 60 jauno uzņēmēju komandas

2025. gada 8. februārī Tirdzniecības centrā DITTON norisinājās ikgadējais Junior Achievement Latvia skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) reģionālais gadatirgus “Cits bazārs”. Pasākumā piedalījās vairāk nekā 60 SMU no Daugavpils, Rēzeknes, Viļāniem, Madonas, Valmieras, Lizuma un Bērzaunes, piedāvājot apmeklētājiem pašu radītas preces un oriģinālas dāvanas.

Gadatirgus apmeklētājiem bija iespēja iegādāties gan praktiskas un tradicionālas preces, piemēram, ziepes, sveces, kosmētikas līdzekļus, rotaslietas, pašdarinātas rotaļlietas un aksesuārus, gan arī iepazīties ar jauniešu inovācijām — unikāliem, funkcionāla dizaina priekšmetiem mājai un interjeram, tostarp lampām un citiem izstrādājumiem. Piedāvājumā bija arī dažādas pārtikas preces, kas apvienoja senas tradīcijas ar inovatīviem risinājumiem.

Pasākuma laikā apmeklētāji varēja ne tikai iegādāties skolēnu darinātās preces un pakalpojumus, bet arī baudīt krāšņus konkursa “Daugavpils ir talants” priekšnesumus.

Jau vairākus gadus Latgales plānošanas reģiona Latgales uzņēmējdarbības centrs ne tikai līdzorganizē pasākumu, bet arī aktīvi piedalās žūrijas darbā.

Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus “Cits bazārs” reģionos notiek sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju Swedbank, kā arī pateicoties Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldei, Latgales plānošanas reģiona Latgales Uzņēmējdarbības centram, TC DITTON, Daugavpils jaunatnes lietu un sporta pārvaldei un pašvaldības uzņēmumam “Daugavpils satiksme”. Pasākuma atbalstītāji: Orange Bouling, CIDO, XS rotaļlietas, RD Electronics, Baltic Data, The Case, RIMI, BTA, DANIJA, Sportland, ALBA, Snackoland, Hott, LMT, Douglas, NS King, Mnogo Knig, GABI, Best Fit, Tex Mex.

“Cits bazārs” norises laikā jaunos uzņēmējus vērtēja pieredzējusi profesionāļu un uzņēmēju komanda, un labākie tika apbalvoti astoņās nominācijās:

  • Tehnoloģiskās inovācijas produkts vai pakalpojums;
  • SMU biznesa potenciāls;
  • Labākais SMU stends;
  • Labākā SMU pārdošanas komanda;
  • Uz zināšanām balstīts SMU produkts vai pakalpojums;
  • Ilgtspējīgs SMU produkts vai pakalpojums;
  • Labākais SMU produkta zīmols;
  • Sociāli atbildīgs SMU.
Cits bazārs” laikā JA skolēnu mācību uzņēmumi ne tikai pārdeva savus produktus, bet arī mācījās pārliecinoši prezentēt savas idejas, uzrunāt klientus un attīstīt komunikācijas prasmes. Spēja izcelt produkta vērtību un pielāgoties situācijai ir būtiska ikvienam uzņēmējam. Šī pieredze palīdz jauniešiem augt un gūt pārliecību par savām spējām.

Par Junior Achievement Latvia

Junior Achievement Latvia ir vadošā izglītības organizācija Latvijā, kas veicina jauniešu uzņēmējdarbības izglītību un uzņēmējspēju attīstību, piedāvājot dažādas programmas un iniciatīvas skolēniem visā valstī.