Kas notiek Erasmus + projektos? Daugavpils jauniešu pieredzes stāsti esot Vācijā

Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolas īstenotajā Erasmus + projektā “SEZAM, atveries! Dalīšanās ar entuziasmu, stāstiem un pasākumiem tūkstošgades Eiropā”, drēgnajā septembra nogalē, notika vizīte Vācijā, Heidelbergā.  Tā, bagātajā Heidelbergā   satikās gan jaunieši, gan skolotāji no Latvijas, Vācijas, Francijas, Itālijas un Spānijas.

Tālāk par redzēto lai dalās paši dalībnieki:

1.diena, Zane:

“Aizrautīgu piedzīvojumu un interesantu atklājumu bija ļoti daudz, bet aprakstīt tos vienā stāstā es nespēju, tāpēc dalos ar vienas dienas notikumiem.

Svētdienā, pirmajā dienā, brokastīs es mielojos ar tradicionāliem vācu ēdieniem – baltajām jeb bavāriešu desiņām, dažāda tipa maizēm, gaļas un siera uzkodām, kā arī sagrieztiem dārzeņiem. Pēc sātīgām brokastīm, ar velosipēdu, kas ir tipisks pārvietošanās transports šajā pilsētā, es devos uz skolu. Skolas pagalmā mani sagaidīja mani grupas biedri un jaunieši no citām valstīm – Francijas, Itālijas, Spānijas un Vācijas. Mūs sadalīja divās grupās un šīs nedēļas plānu mēs uzsākām ar geocaching jeb sava veida orientēšanās spēli. Spēles nosacījumi bija šādi – atrast un atrisināt paslēptos uzdevumus, uzminēt krustvārdu mīklu un iepazīt pilsētas apkārtni. Tuvāk nobeigumam, mēs tikāmies ar mūsu skolotājiem, dalījamies ar iespaidiem un saņēmām burvīgus krekliņus ar projekta logotipu. Vakarā, pēc dienas aktivitātēm, kopā ar savu viesģimeni es devos mazā pastaigā pa vecpilsētu, kur nogaršoju gardo vācu kebabu un populāro limonādi “Mezzo Mix”, kas garšo līdzīgi “Coca-Cola”. Un ar šīm, pirmās dienas sajūtām gaidīju nākošo dienu.

Kopumā mans iespaids par Vāciju – grezna arhitektūra, izcilas skulptūras, neparasti veikali, garšīgi ēdieni, jauki un stilīgi cilvēki, burvīgi dabas skati, noslēpumaini nostāsti un apburoša atmosfēra”.

2.diena, Anastasija D.:

“Pirmdiena mums sākas ar to kā no rīta mēs visi satikāmies pie skolas. Mēs sadalījāmies uz divām grupām. Vienai grupai- aktivitātes saistītas ar mūziku, otrai grupai- ar mākslu. Līdz pulkst.12:00 mēs darbojamies ar savu grupu (mēs, protams,  visi bijām mūzikas grupā).Pusdienas laikā mēs ēdām savus “lunch box”,  kurus mums iedeva mūsu viesģimene. Līdz 14:30 mēs atpūtāmies, staigājam pa pilsētu un tad gājām uz funikulieri, tramvaju lai apmeklētu  Heidelbergas pili, otru pieprasītāko tūrisma pili Vācijā. Gids mums stāstīja par pils vēsturi, leģendām un dzīvi senākajos gadsimtos. Pēc apmeklējuma braucām uz mājām un pavadījām tur savu atlikušo laiku ēdot, sarunājoties un spēlējot ar viesģimeni”.

3.diena, Nikoleta

“Cēlos agri, jo bija paredzēts brauciens uz Strasbūru Francijā. Viesģimene mani pavadīja un plkst. 11:00 mēs bijām Strasbūrā. Tur vācu skolēnu komanda mums organizēja ekskursiju pa šo skaisto pilsētu. Mani pārsteidza Strasbūras katedrāles gotiskais tēls, pilsētas centra arhitektūra. Pēc tam līdz 14.30 mums bija brīvs laiks. Mēs pastaigājāmies un pirkām suvenīrus, tad pēcpusdienā mums bija laivu brauciens, kura laikā redzējām visu pilsētas centru, arī Eiropas parlamentu. Pēc tam devāmies uz autobusu, lai dotos uz Heidelbergu, savām viesģimeņu mājām”.

4.diena, Ksenija:

“Diena sākās 8:00 ar sporta nodarbībām. Skolas sportā zālē dalībnieki dejoja un spēlēja komandas spēli, kuras likumi ir līdzīgi tautas bumbai. Pēc sporta stundas mēs pidalījāmies debašu kluba aktivitātes. Visus ārzemju audzēkņus sadalīja divās grupās, kurus pēc tām sadalīja divās komandās. Debašu tēma – “Vai ananāsu pica ir pieņemama?”. Es iekļuvu komandā, kura aizstāvēja šo apgalvojumu. Mūsu komanda labi sadarbojas, jautāja vairāk, tāpēc mēs vinnējam. Debates beidzās 12:00, un pēc pārtraukuma 17:00 bija ieplānots boulings. Pēc divām stundām boulingā, vācu studentu komanda piedāvāja aiziet uz kafejnīcu. Kafejnīcā mēs jautri sarunājāmies un izbaudījām vācu ēdienus”.

5. un 6.diena, Anastasija V.:

“Kā arī citās dienās, mēs visi satikāmies pie skolas astoņos no rīta, bet pēc tam visi aizbraucām uz Virnheimas piedzīvojumu parku. Tas ir līdzīgs mūsu “Tarzāna” parkam. Sākotnēji, mēs nebijām tik lielās sajūsmās no brauciena uz šī parku, jo bijām apslimušas, ārā bija auksti. Mums pat nācās novilkt mēteļus, jo drīkstēja piedalīties tikai vējjakās vai bez virsdrēbēm, tā bija ne ļoti laba ideja. Mēs ar meitenēm (Anastasija, Ksenija, Zane, Nikoleta, es) izgājām gandrīz visas trases. Īpaši, Zane, Ksenija un es, mēs uzdrošinājāmies un kāpām uz 12 trasi, tā ir vissarežģītākā un briesmīgākā, ne visi ārvalstu zēni uz to kāpa, bet mēs to izdarījām. Pēc trases mēs braucām ģimenēs un gatavojām savu tradicionālo ēdienu, kuru vēlāk nesām uz skolu, kur bija atvadu ballīte. Tur mums bija iespēja pagaršot dažādus tradicionālos ēdienus, paklausīties citu skolēnu dziesmas un arī pašām nodziedāt,  visi bija sajūsmā un gribēja, lai mēs vēl kaut ko nodziedātu latviešu valodā.

30.septemrī mēs lidojām mājās, pulkst.5:47 mums jau bija vilciens uz lidostu, tāpēc diena mums sākās ļoti agri. Lidosta Frankfurtē ļoti liela, bet mēs visu atradām ļoti ātri, tomēr mūsu reisu aizturēja uz pusstundu un mēs atgriezāmies nedaudz vēlāk. Jau pēcpusdienā mēs bijām Latvijā un braucām uz mājām, es atbraucu pirmā, jo vistuvāk dzīvoju no Rīgas (Līvānos).   Kopumā, brauciens bija ļoti interesants, mums izdevās apmeklēt divas valstis (Vācija,  Francija), iepazīties ar jauniem cilvēkiem, attīstīt savu valodu un pat iemācīties dažus vārdus vācu valodā. Mums nepaveicās, ka visu nedēļu bija lietains laiks, bet tās neizbojāja kopējo brauciena iespaidu.”

Nākamā projekta tikšanās paredzēta Latvijā, š.g. novembrī. Ļoti ceram, ka pandēmijas ierobežojumi netraucēs jauniešiem padarboties kopā un iepazīt Latvijas tradīcijas, nosvinēt LR dibināšanas dienu, apmeklēt Rīgu.

Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolas Erasmus+ programmas īstenoto projektu “SEZAM, atveries! Dalīšanās ar entuziasmu, stāstiem un pasākumiem tūkstošgades Eiropā” (Open SESAME! Sharing Enthusiasm, Stories and Actions in Millenials’ Europe) 2020-1-IT 2-KA229-079743_2) līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.