Pie Rēzeknes atklāti pārbūvētie valsts galveno autoceļu A12 un A13 posmi
Trešdien, 17. novembrī, svinīgi atklāti valsts galveno autoceļu Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) un Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) pārbūvētie posmi.
Atklāšanā piedalījās VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis Gundars Kains, SIA Ceļu būves firmas Binders valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja, AS A.C.B. uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis, SIA Būvju profesionālā uzraudzība pārstāve Aija Kalniņa, Rēzeknes novada domes priekšsēdētājs Monvīds Švarcs un Rēzeknes valsts pilsētas domes deputāts Voldemārs Platacis.
LVC valdes loceklis Gundars Kains: “Šī ir dāvana mūsu Latvijai, kuru caurvij ceļi un, jo tie ir sakoptāki, jo vairāk attīstās arī teritorijas tiem apkārt. Šodien mēs nododam posmu uz autoceļa A13, kas ir ļoti kvalitatīvi izbūvēts. Daļā objekta tika veikta pārbūve, daļā atjaunošana. Tur, kur veikta pārbūve, neiztika arī bez izaicinājumiem. Ceļa konstrukcijā ir sadzīti pāļi un, izmantojot ģeomateriālus, konstrukcija ir nostiprināta. Kopsummā esam ieguvuši ļoti labu ceļu. Ar to arī apsveicu. Paldies visām iesaistītajām pusēm!”
“Savukārt uz autoceļa A12 ir veikta pilna konstruktīvā ceļa pārbūve 9,4 km garumā. Šajā posmā ir bijušas trīs sarežģītas transportbūves – viena pār Rēzeknes upi, bet divas pār dzelzceļa pārvadu. Darbs ir veikts ļoti labi, vēlreiz paldies iesaistītajiem,” atzīmēja Kains.
“Rēzeknes novads jums saka lielu paldies par dāvanām, kas pasniegta valstij un mūsu novadam. Šajos posmos ir veikti kvalitatīvi un ilglaicīgi ieguldījumi. Par ceļiem ierasts runāt kā par organisma asinsrites sistēmu. Ja tā ir slikta, tad kāds no orgāniem atmirst. Ceļi ir mūsu valsts ekonomiskā asinsrite. Jūs esat veikuši ķirurģisku operāciju un devuši stimulu attīstībai. Tas būs viens labs priekšnosacījums uzņēmējdarbības attīstībai,” sacīja Rēzeknes novada domes priekšsēdētājs Monvīds Švarcs.
“Saskaņā ar līgumu un projektu A13 objekts dalījās divos posmos: pārbūve un atjaunošana. Darbus pabeidzām nepilna gada laikā. Manuprāt, darbs ir izdevies, un garantija pārbūves projektam ir pieci gadi, bet atjaunošanas posmam – trīs gadi. Gribu pateikt paldies savai projekta komandai, kā arī sadarbības partneriem un pasūtītājam. Lai labi ripo!” norāda SIA Ceļu būves firmas Binders valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja.
Rēzeknes domes deputāts Voldemārs Platacis: “Mēs ceram, ka šis projekts nav noslēgums, bet gan kārtējais posms nākošajam projektam, un darbi turpināsies. Ceram uz turpmāku veiksmīgu sadarbību un kopīgiem projektiem!”
“A12 objekts atsevišķos posmos bija ļoti sarežģīts, ir bijuši vairāki pārvadi, tika iesaistīti visi A.C.B. spēki un paldies visiem, kas palīdzēja rast risinājumus. Paldies arī LVC par iespēju realizēt šo projektu, kā arī visai A.C.B. komandai. Lai labi kalpo šis ceļš!” norāda AS A.C.B. uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.
Autoceļa Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) posmā no Greiškāniem līdz Greivuļiem (96,60.–106. km) veikta ceļas segas pilnā pārbūve, ietverot arī apļveida krustojumu ar autoceļu Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) (46,91.–47,25. km). Būvdarbu posmā veikti nepieciešamie pārbūves darbi diviem pārvadiem pār dzelzceļu un tiltam pār Rēzeknes upi.
Būvdarbus veica AS A.C.B. par līgumcenu 9 323 417 eiro (ar PVN), kas finansēti no valsts budžeta līdzekļiem. Projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību veica SIA Būvju profesionālā būvju uzraudzība.
Ceļa segas pilnā pārbūve veikta arī autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) posmā no Rēzeknes līdz Balbišiem (Ozolainei) (53,40.-57,80. km), bet 57,97.-61,26. km posmā atjaunots ceļa segums, ieklājot divas kārtas asfaltbetona.
Būvdarbus abos A13 posmos veic SIA Binders par līgumcenu 7 193 955 eiro (ar PVN), kas finansēti no valsts budžeta līdzekļiem. Projekta autors ir AS Ceļu projekts, būvuzraudzību veica SIA Ceļu inženieri.
Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa
Foto: Renārs Koris