LSM: Daugavpiliešiem nav iebildumu pret jaunas tramvaja līnijas izbūvi pilsētā
Daugavpilī šobrīd ir trīs tramvaja maršruti vairāk nekā 30 kilometru kopgarumā. Pērn 3. maršrutā, kas ved uz Daugavpils reģionālo slimnīcu, jau tika veikts pagarinājums 2,5 kilometru garumā, aptverot Neredzīgo biedrības ciemu.
“Daugavpils satiksmes” tehniskais direktors Dmitrijs Radionovs norādīja, ka “šis objekts ir nodots ekspluatācijā, tas tiek izmantots, un iedzīvotāji ir apmierināti”. Par to liecina pasažieru skaita pieaugums šajā līnijā par 3%. Tagad uzņēmums paredz savienot 3. tramvaja līnijas gala apli Stropos ar 1. un 2. tramvaja līnijas sākumpunktu Ķīmiķu apkaimē.
“Jaunais tramvaja līnijas posms nodrošinās tuvumā esošo mikrorajonu iedzīvotājiem lielāku pārvietošanās brīvību, kā arī pieeju populārām atpūtas vietām: Stropu aktīvās atpūtas trasei, promenādei, pludmalei un Daugavpils reģionālajai slimnīcai. Līnijas kopgarums būs aptuveni 2 kilometri,” stāstīja Radionovs.
Jaunā tramvaju sliežu līnija tiks veidota pārsvarā meža teritorijā, neradot apgrūtinājums iedzīvotājiem, tomēr publiskā apspriede tika rīkota, tostarp arī “Zoom” platformā, teica Radionovs.
“Kopumā “Zoom” apspriedē piedalījās vairāk nekā 30 dalībnieki. Iedzīvotāji interesējās par to, kā mainīsies transporta kustības organizācija pēc līnijas izbūves, vai būs labiekārtota iela, vai tā būs apgaismota, vai būs izbūvēti veloceliņi, vai palielināsies transporta plūsma,” sacīja “Daugavpils satiksmes” tehniskais direktors.
Kategorisks “nē” projekta virzībā no iedzīvotājiem netika saņemts, apliecināja gan “Daugavpils satiksmē”, gan Daugavpils domes Attīstības departamentā.
“Pārsvarā apspriedē piedalījās tie iedzīvotāji, kuri dzīvo šī maršruta tuvumā, precīzi noraidošu argumentu nebija, tikai viens iedzīvotājs uztraucās, vai nebūs pārāk palielināta autotransporta kustība un vai nebūs gaisa piesārņojuma. Taču tramvajs ir zaļais transports, un CO2 izmešu nebūs vairāk,” teica pašvaldības Attīstības departamenta pārstāve Dagnija Briška. “Iedzīvotāji ir “par”, tas ir ilgi gaidīts projekts, tiem būs iespēja braukt ar tramvaju, turklāt tā ir zaļā kustība,” piebilda Radionovs.
Kā būtisku jauno līniju vērtē arī ielās uzrunātie daugavpilieši.
Projekta, kura finansējums pārsniedz 10 miljonus eiro, virzībai ir dota zaļā gaisma, apliecināja domes attīstības departamenta pārstāve Briška.
“Kopējais tramvaja līnijas garums būs gandrīz 2 kilometri. Starp tramvaju depo un 3. maršruta galapunktu plānots izveidot divas pieturas, viena no kurām noteikti atradīsies pie Stropu aktīvās atpūtas trases. Bez tam tiks rekonstruēts esošais tramvaja līnijas posms Stropos, Vasarnīcu ielā. Finansējums tiks saņemts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Projekts jau ir apstiprināts un šonedēļ saņemsim parakstīšanai līgumu no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras.
Pēc publiskās apspriedes, kur jau ir noslēgusies, tiks pilnīgota būvniecības dokumentācija, un uz gada beigām provizoriski varētu tikt izsludināts konkurss uz objekta būvdarbiem,” klāstīja Briška.
Optimāli jaunā līnija varētu būt gatava ne ātrāk kā līdz nākamā gada beigām, tikmēr “Daugavpils satiksme” jau kaļ jaunus plānus, atklāja Radionovs. “Mēs gribam līdz 2024. gadam izbūvēt vēl vienu – vislielāko maršrutu – no Jaunās Forštates līdz pilsētas centram”.
Šī maršruta garums jau būs 6 kilometri. Šobrīd vidēji gadā tramvaju Daugavpilī izmanto vairāk nekā 7 miljoni pasažieru, attiecīgi to skaits, kas izmantos zaļo sabiedrisko transportu, līdz ar jaunajām līnijām Daugavpilī tikai pieaugs.