Rēzeknes pilsētai jauna vizuālā identitāte
Ceturtdienas, 23. aprīļa Rēzeknes pilsētas domes sēdē tika apstiprināta Rēzeknes pilsētas zīmola stratēģija, jaunā vizuālā identitāte un tās vadlīniju ietvaros tapušais pilsētas logotips.
Rēzeknes zīmola stratēģijas un vizuālās identitātes vienojošais stāsts ir par kopību un līdzpastāvēšanu – par seno un mūsdienīgo, par tradicionālo un jauneklīgo, par sirsnību un cīņas sparu.
Pilsētas logotipa simbols — R burts — sevī šo kopību apvieno. Daļu logotipa veido krāšņi, tradicionāli dekoratīvi un Latgalei raksturīgi grafiskie simboli, kas citē pilsētvidē un arhitektūrā sastopamās formas un saspēlējas ar mūsdienīgu, skaidru lakonismu, stāstot par Rēzeknes pilsētvidei, kultūrai un ikdienai raksturīgo mijiedarbību.
Rēzeknes pilsēta laika gaitā vairākkārt spējusi mainīties un “atdzimt”, saglabājot pilsētas raksturu. Jaunā vizuālā identitāte nes sevī pēctecību un ir saglabājusi Rēzeknes pilsētai jau raksturīgos krāsu toņus, tos papildinot un bagātinot. Gan krāsu, gan vizuālo elementu bagātība simbolizē Rēzeknei būtiskas vērtības – līdzpastāvēsšanu un kopību.
Logotipā esošie grafiskie elementi ir veidoti kā vienota, mainīga sistēma, kas ļauj logotipu attēlot dažādās izpausmēs, saglabājot vienotu struktūru un atpazīstamību. Pilsētas identitāte veidota kā vizuāla valoda, kas spēj pielāgoties konkrētai specifikai un kontekstam, lai ilgtermiņā veidotu atpazīstamu un spēcīgu pilsētas tēlu.
Darba process
Jau 2019. gada vasarā sadarbībā ar reklāmas aģentūru “WKND” tika uzsākts darbs pie Rēzeknes pilsētas zīmola stratēģijas izstrādes. Ņemot vērā Rēzeknes pilsētas attīstības tendences, tika pieņemts lēmums pārskatīt pilsētas vēstījumu un vizuālo tēlu, apkopojot vērtības, kuras izceļ paši Rēzeknes iedzīvotāji, ar kuriem tika organizētas intervijas un radošās darba sesijas. Iegūtos datus aģentūra “WKND” apkopoja Rēzeknes zīmola stratēģijā, pēc kuras vadlīnijām tika veidota arī vizuālā identitāte. Arī stratēģija tika apstiprināta domes sēdē un tiks izmantota par pamatu pilsētas komunikācijas koncepcijai, grafiskā tēla vadlīnijām un komunikācijas aktivitātēm.
“Unikālais, es teiktu pat Baltijas mērogā, šajā projektā bija procesa atvērtība un plaša cilvēka loka iesaiste. Iespēja izteikt viedokli, izvēlēties starp dažādiem virzieniem un ietekmēt rezultātu visos projekta posmos bija ne tikai šaurai profesionāļu grupai, bet arī visiem rēzekniešiem, izmantojot digitālos rīkus. Būtiski, ka šie ieteikumi arī tika ņemti vērā un daļa rezultāta ir rēzekniešu kopdarbs. Nobeigumā vēlos teikt, ka šīs nav darba beigas, bet patiesais sākums, jo zīmols un identitāte kopīgiem spēkiem ir jāiedzīvina un jānodod dažādām auditorijām,” darba procesu komentēja aģentūras “WKND” partneris un stratēģis Edgars Pētersons.
Darbu pie vizuālās identitātes veica zīmolu dizaina studija “Asketic”. Darba procesa pirmajā posmā 2019. gada decembrī tikai sagatavoti vairāki vizuālie virzieni, kas tika izlikti apspriešanai Rēzeknes iedzīvotājiem. Darba izstrāde tika organizēts kā atvērts un caurskatāms process vairākos posmos, kas pilsētu vizuālās identitātes ieviešanā ir rets precedents. Tādējādi, tas saskan ar vienu no galvenajām pilsētas zīmola stratēģijas vadlīnijām — drosmi un uzdrīkstēšanos.
“Vairākkārt, kopīgi ar iedzīvotājiem runājot un domājot par pilsētas zīmolu, atgriezāmies pie sirsnības un kopības sajūtas par Rēzeknes pilsētu un mūsu cilvēkiem. Piemērs, ko caur līdzpastāvēšanu Rēzekne rāda citām pilsētām un visai Latvijai, ir tas, ko vēlamies ielikt arī grafiskajā simbolā un zīmola vizuālajā valodā,” skaidro dizaina studijas “Asketic” vadītājs Miķelis Baštiks.
Vizuālā identitāte ir iepazīstama speciāli izveidotā vietnē www.rezekneszimols.lv. Aicinām ikvienu izmantot platformu, lai iepazītos ar identitātes pamatprincipiem un izteiktu priekšlikumus par identitātes tālāko ieviešanas gaitu Rēzeknes pilsētā.
Jau drīzumā jaunais risinājums parādīsies pilsētvidē, kā arī pašvaldības un tās iestāžu komunikācijas materiālos.