Sola bezmaksas autobusus 20 maršrutos reti apdzīvotās vietās
Iecerēts, ka tas mudinās daļu iedzīvotāju no privātajiem auto pārsēsties sabiedriskajā transportā. “Ir dažādi spilgti epiteti, salīdzinājumi ar reaktīvo lidmašīnu nevis tāpēc, ka autobuss būtu ātrs nekā lidmašīna, bet skaļš, ka ir sajūta, ka autobusi tūlīt sajuks pa vīlītēm. Šī ir unikāla iespēja ar jaunu konkursu, vienotām prasībām šo netaisnību mazināt un izskaust pilnībā,” stāsta Autotransporta direkcijas direktors Kristiāns Godiņš.
Kā tas ietekmēs biļešu cenas, pagaidām nav skaidrs, taču, visticamāk, biļetes kļūs dārgākas.
Posmos, kuros kursē elektrovilcieni, valsts autobusu satiksmi vairs nedotēs. Piemēram, ja kāda firma gribēs vest pasažierus ar autobusu no Rīgas uz Jelgavu, Siguldu vai Jūrmalu, zaudējumus valsts nekompensēs. Vienlaikus aptuveni 20 maršrutos reti apdzīvotās vietās iedzīvotājiem par braucienu nebūs jāmaksā. Bezmaksas maršruti pārsvarā ieplānoti austrumu pierobežā.
Plāns ir atkarīgs no tā, vai beidzot izdosies iepirkt jaunos elektrovilcienus, jo vilcienu satiksmei jākļūst intensīvākai.
Pašlaik par vairāk nekā 200 miljonu eiro vērtajām tiesībām vilcienus piegādāt strīdas kompānijas “Škoda” un “Talgo”. Valsts uzņēmumam “Pasažieru vilciens” uzvarētājs jānosauc 23. maijā, taču nav izslēgts, ka pārsūdzības turpināsies.
“Es uzskatu, ka ir vēl pietiekami ilgs laiks, lai varētu iztiesāties visos dažādos veidos un lēmumus apstrīdēt, un līdz 2019. gada beigām piedāvāt skaidru līgumu par vilcienu piegādi. Ja tas nenotiek, tad mēs sludinām jaunu konkursu uz pasažieru pārvadājumu operatoru,” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija). Tas nozīmē, ka gadījumā, ja vilcienu konkurss atkal izgāzīsies, uz Latvijas iedzīvotāju pārvadāšanu pa dzelzceļu varēs pieteikties arī ārzemju uzņēmumi.