Lemānas debijā daugavpilietis Calko parāda labu sniegumu un sasniedz finišu

Francijā aizvadītas leģendārās Lemānas 24 stundu autosacīkstes, kurās šogad pirmo reizi startēja latviešu autosportists Konstantīns Calko. Lai gan tehnisku problēmu dēļ neizdevās pacīnīties par augstu rezultātu, tika piepildīts galvenais mērķis – sasniegts finišs.

Iepriekš guvis pieredzi izturības sacīkšu čempionātos gan Eiropā, gan Āzijā, šonedēļ 23 gadu vecumā Calko pirmo reizi karjerā stājās uz starta Lemānā, ierakstot jaunu lappusi Latvijas autosporta vēstures grāmatā. Daugavpilietis pārstāvēja slovāku komandu “ARC Bratislava”, kur viņa palīgi bija pieredzējušais vienības boss Miro Konopka, kurš jau divreiz braucis Lemānā, kā arī jaunais, bet talantīgais Riks Breukerss.

Trijotne, kas startēja plaši pārstāvētajā LMP2 klasē ar “Ligier” markas prototipu, jau kvalifikācijā saskārās ar tehniskām problēmām un sacensībās tās, diemžēl, turpinājās. Jau pēc iesildīšanās apļa nācās iebraukt boksos, no kurienes gan samērā ātri izdevās atgriezties trasē un uzsākt cīņu, taču jau tobrīd “ARC Bratislava” dzeltenais spēkrats ar 49. numuru bija atkritis uz beigu galu, kurā faktiski pavadīja visas 24 stundas.

Pirmo četru stundu laikā nācās ilgstošu laiku pavadīt boksos, kur mehāniķi mēģināja atrisināt ieilgušās ģeneratora problēmas un vēlāk kādu laiku varēja braukt bez tik lielas aizķeršanās. Kad pirmo reizi pie stūres piesēdās Calko, zaudēts jau bija tik daudz, ka pat tuvākie konkurenti savā klasē bija daudzus apļus priekšā, līdz ar to par galveno uzdevumu tika uzstādīts mērķis finišēt.

Calko bez ķibelēm vakarpusē nobrauca pirmo maiņu, taču pēc pusnakts mašīnu atkal kādu laiku nācās paturēt boksos, lai veiktu labojumus. Pēc tam pie braukšanas Calko tika dziļā naktī, tomēr piedzīvoja nepatīkamu momentu, kad gadījās uzbraukt kādas citas mašīnas atstātām atlūzām un nācās doties pitstopā, lai nomainītu prototipa priešējo daļu.

Vēl lielāks izbīlis tika piedzīvots, kad tuvojās sacīkšu vidus, jo latvietis iespaidīgi izlidoja no trases grants joslā, no kuras ārā tika vien pēc kāda laika, bet atkal vajadzēja braukt boksos, šoreiz, lai nomainītu plīsušās riepas. Kopējo rezultātu gan tas būtiski nevarēja ietekmēt, turklāt atsevišķi apļu laiki sportistam nebūt nebija slikti, ņemot vērā to, ka Calko nebija iepriekšējas pieredzes Lemānā, bet “Ligier” prototipi izrādījušies kopumā lēnāki nekā konkurējošo komandu citu ražojumu mašīnas LMP2 klasē. Dažbrīd līderiem Calko naktī zaudēja tikai pāris sekundes.

Arī rīta pusē un pēcpusdienā Calko tika pie braukšanas, dažbrīd pārsteidzot jau ar līdera cienīgu ātrumu. Vienā no epizodēm gan viņu no trases līkumā izstūma bijušais F1 pilots Nelsons Pikē juniors, kurš cīnījās par pjedestālu LMP2 klasē un tobrīd centās apdzīt latvieti par apli. Lai gan jau uzreiz pēc tam abi varēja turpināt braukšanu bez nepieciešamības braukt pitstopā, vēlāk Pikē par šo manevru saņēma desmit sekunžu sodu.

Finišu Calko, Konopkas un Breukersa trijotne sasniedza 46. vietā un tika pie 20. pozīcijas LMP2 klasē, veicot 314 apļus un ātrākajā no tiem sasniedzot rezultātu 3 minūtes un 33.096 sekundes, kas teorētiski varētu ļaut cīnītis pirmajā desmitniekā.

Tikmēr cīņa par uzvaru absolūtajā vērtējumā izvērtās īpaši lielām drāmām bagāta. LMP1 klasē startēja sešas mašīnas, no kurām četras dažādu problēmu dēļ izstājās, bet trasē palikušās divas “Porsche” un “Toyota” ekipāžas pazaudēja daudz laika. Cīņā par uzvaru palika tikai “Porsche” ar pilotiem Timo Bernhardu, Brendonu Hārtliju un Ērlu Bamberu, kuri bija iekrājuši ļoti lielu pārsvaru, bet naktī bija spiesti ilgi nosēdēt boksos hibrīdtehnoloģijas defekta dēļ. Vadībā sensacionāli nonāca LMP2 klasi pārstāvošā “Jackie Chan DC Racing” vienība, kuras sastāvā startēja Ho-Pins Tongs, Tomass Lorēns un Olivers Džarviss. Lai gan “Porsche” ekipāža pēc atgriešanās trasē atpalika 18 apļus, tai izdevās noķert un apdzīt līderus vien stundu pirms finiša, nedaudz vēlāk nodrošinot uzvaru absolūtajā vērtējumā un LMP1 klasē.

Slavenā aktiera Džekija Čana komanda galu galā ieguva otro vietu un reizē uzvarēja LMP2 klasē, bet trešo vietu sacensību kopējā ieskaitē vien pēdējā stundā nodrošināja “Vaillante Rebellion” vienība, ko pārstāvēja Nelsons Pikē juniors, Matiass Beše un Davids Heinemeijers-Hansons. Arī viņi pārstāvēja LMP2 klasi. GTE Pro ieskaitē triumfēja Darena Tērnera, Džonatama Adama un Daniela Serras “Aston Martin Racing” komanda, uzvaru dramatiski izraujot pēdējā aplī, bet GTE Am kategorijā pie uzvaras tika Roberts Smits, Vils Stīvenss un Drīss Vantūrs no “JMW Motorsport”.

“Esmu laimīgs, esmu noguris un esmu pateicīgs – īpaši Miroslavam, viņa komandai un arī savai ģimenei,” izkāpjot no mašīnas sacīja Konstantīns Calko, kuru pēc snieguma debijas sacīkstēs noteikti būs pamanījušas arī citas Lemānas komandas un autosportista karjera tikai sāks uzņemt apgriezienus.

plašāka informājija: autoeuro.lv/zinas/autosports/lemanas-debija-calko-parada-labu-sniegumu-un-sasniedz-finisu-3313