Vienādojot tarifus bijušajā Balvu rajonā, SIA Balvu autotransports pasažieriem piedāvā abonementa biļetes
Valsts SIA “Autotransporta direkcija” informē, ka turpinot tarifu vienādošanu vietējās nozīmes maršrutos, no 2016.gada 1.novembra tiks mainīta braukšanas maksa SIA Balvu autotransports apkalpotajos maršrutos bijušajā Balvu rajonā. Tādējādi pasažieri par braucienu reģionālo maršrutu autobusos maksās pēc vienādiem principiem. Līdz ar tarifu vienādošanu SIA Balvu autotransports regulārajiem pasažieriem piedāvās abonementa biļetes, kas nodrošinās 20% atlaidi.
SIA Balvu autotransports apkalpotajos maršrutos turpmāk braukšanas maksa būs tāda pati, kā citos vietējās nozīmes maršrutos visā Latvijā. Plānots, ka Balvu pilsētā minimālā braukšanas maksa jeb maksa par braucienu starp pirmajām pieturvietām pieaugs par 0,15 eiro, sasniedzot 0,50 eiro. Savukārt pārējā bijušā Balvu rajona teritorijā minimālā braukšanas maksa pieaugs par 0,05 eiro, sasniedzot 0,40 eiro. Braucot attālumu, kas ir garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena paliks nemainīga.
Vienādojot vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifus visā Latvijā, ir iespēja ieviest lojalitātes programmas, kas regulārajiem pasažieriem par braucienu sabiedriskajā transportā ļauj maksāt lētāk. Tādējādi no 1.novembra 29 SIA Balvu autotransports apkalpotajos maršrutos tiks ieviestas abonementa biļetes. Pasažieri varēs iegādāties abonementa biļetes braucieniem darbadienās vienā un abos virziens, kā arī braucieniem visās mēneša dienās vienā un abos virzienos. Iegādājoties abonementa biļeti, pasažieris saņems 20% atlaidi. Iedzīvotāji tās varēs nopirkt Balvu autoostā, Brīvības ielā 57.
2015.gada nogalē Autotransporta direkcija īstenoja tarifu vienādošanas pirmo posmu, izlīdzinot tos lielākajā daļā Latvijas. Vietās, kur braukšanas maksa bija būtiski zemāka par plānoto vienoto tarifu, tika ieviesti starpposmi, nosakot, ka attiecīgajos reģionos tarifi pilnībā tiks vienādoti 2016. vai 2017.gadā. Braukšanas maksa tiek noteikta tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, ir iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļetes un vienotu vilciena un autobusa biļeti.
Pirms tarifu vienādošanas reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos pastāvēja 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķīrās ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās.