Preiļu novada pašvaldība veidos savu mārketinga stratēģiju
Pārstāvjus ar mūsu līdzšinējo pieredzi iepazīstināja Preiļu novada domes priekšsēdētāja Maruta Plivda, Preiļu novada Uzņēmējdarbības konsultante Ineta Liepniece, kā arī novada jaunie uzņēmēji – Gints Zarāns, Juris Vucāns, Juris Želvis – un tūrisma uzņēmējdarbības pārstāvis Ainis Noviks, savukārt Preiļu novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Paegle uzstājās ar stāstījumu par akciju sabiedrību “Preiļu siers”. Sanāksmes dalībnieki izbraukuma ekskursijā iepazinās ar šūšanas uzņēmumu SIA “Firma Jata”, kā arī viesojās visapmeklētākajā tūrisma objektā Preiļu novadā – Leļļu galerijā.
Jau iepriekš tikām ziņojuši, ka Preiļu novada pašvaldība ir iesaistījusies projektā “Lietpratīga pārvaldība un Latvijas pašvaldību veiktspējas uzlabošana”, ko realizē Latvijas Pašvaldību savienība sadarbībā ar Norvēģijas Vietējo un reģionālo varas iestāžu asociāciju un Valsts Reģionālās attīstības aģentūru. Projekta ietvaros ir izveidoti 4 pašvaldības sadarbības tīkli (pašvaldību stratēģiskās vadīšanas tīkls, pašvaldību sociālā darba un veselības aprūpes pieejamības nodrošināšanas tīkls, pašvaldību sabiedrisko pakalpojumu un mājokļu politikas tīkls, pašvaldību izglītības un kultūras tīkls), kopumā ir iesaistītas 44 Latvijas pašvaldības, kas darbojas vienā vai vairākos tīklos.
Pašvaldību sadarbības tīkli savā darbībā izmanto ‘mācīties salīdzinot’ principus – salīdzināt, analizēt un mācīties, tāpēc projekta ietvaros pašvaldības dodas viena pie otras smelties pieredzi, zināšanas un labās prakses piemērus, lai tos piemērotu saviem specifiskajiem apstākļiem un risinājumiem konkrētā nozarē, kā arī pilnveidotu savas pašvaldības stratēģisko vadīšanu, līdz ar to veiksmīgāk sadarbojoties ar tādām mērķa grupām kā iedzīvotāji, uzņēmēji un apmeklētāji. Sadarbības modeļa ideja ir ņemta no Norvēģijas, kur jau šie sadarbības tīkli veiksmīgi darbojas vairākus gadus.
Projekta koordinatore Preiļu novadā Zane Erta paskaidroja, ka projekts noslēgsies nākamā gada aprīlī, un līdz tam laikam pašvaldību stratēģiskās vadīšanas tīklā iesaistītās pašvaldības plāno izveidot katra savu mārketinga stratēģiju. Rezultātā pašvaldībā tiks sastādīts plānošanas dokuments, kurā būs apkopotas idejas, objektīvā realitāte un nākotnes mērķi un vīzija, kas jāsasniedz pašvaldībai vajadzīgajā virzienā.
Projekts tiek īstenots, izmantojot 2,12 miljonu eiro finansējumu no Norvēģijas finanšu instrumenta 2009. – 2014. gada perioda programmas „Kapacitātes stiprināšana un institucionālā sadarbība starp Latvijas un Norvēģijas valsts institūcijām, vietējām un reģionālām iestādēm”.
Informāciju sagatavoja
Jolanta Rubine,
Preiļu novada domes mājas lapas satura redaktore