Līvānu mērs: Ceļu uzturēšana pašvaldībām jāuztic kopā ar nepieciešamo finansējumu, tehniku un valsts atbildību

Vietējo ceļu uzturēšana pašvaldībām var uzticēt tikai vienlaicīgi ar tam nepieciešamo finansējumu un tehniku, ceļu sakārtošanas programmu un valsts atbildību, aģentūrai LETA atzina Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods.


Ceļu sakārtošanas programmai ir jānosaka sakārtošanas grafiks ceļiem gan ar grants, gan asfalta segumu, jāparedz šiem darbiem nepieciešamais finansējums un tai ir jābūt saskaņotai valdībā, uzsvēra Vaivods.

Līvānu mērs pieļāva, ka vietējo ceļu uzturēšana ar tam nepieciešamo finansējumu pašvaldībām bija jāuztic vēl pirms 20 gadiem, iespējams, tad tie tagad būtu daudz labākā stāvoklī. Viņš arī pauda pārliecību, ka daudzas pašvaldības, tai skaitā Līvānu novads, savu ceļu apsaimniekošanu par šīm vajadzībām līdz šim paredzētajiem līdzekļiem būtu varējušas veikt daudz efektīvāk.

Savukārt patlaban otrās kategorijas ceļi ir nolaisti tā, ka daudzviet pat greiderēt vairs neesot ko, tādēļ pašreizējā situācijā valdība nedrīkst rīkoties nekaunīgi, vienkārši uzkraujot uz pašvaldību pleciem vēl vienu pienākumu. Ir jābūt cieņai pret pašvaldībām un to iedzīvotājiem, uzsvēra Vaivods.

Jau ziņots, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss iecerējis vietējo ceļu uzturēšanas funkciju ar visu tam paredzēto finansējumu no valsts budžeta nodot pašvaldībām. “Tas dotu iespēju pašvaldībām pašām lemt, kuru ceļu ziemā tīrīt katru dienu un kuru varbūt netīrīt.”

Matīss skaidro, ka 500 kilometriem ceļa valsts budžetā ir paredzēts noteikts finansējums.

Pēc normatīviem, valstij ir jānodrošina šo 500 km attīrīšana no sniega vismaz četras reizes sezonā. Pašvaldība, pārņemot konkrēto ceļu tīklu savā pārziņā, varētu lemt citādi – 5 km, kas ved uz skolu un ambulanci, tīrīt katru dienu, bet 300 km vispār netīrīt. Pašvaldība vislabāk zina vietējo vajadzības, uzskata ministrs.

Informācijas avots: Nacionālā ziņu aģentūra LETA