Latgale piedalījās tūrisma izstādē „Otdih 2010” Minskā

Latgales reģiona attīstības aģentūra sadarbībā ar Polockas pilsētas izpildkomiteju (Baltkrievija) realizē INTERREG IIIA programmas projektu „Bella Dvina – ceļojums cauri robežām, atklājot rietumu Daugavas reģiona kultūru un dabu”, kura ietvaros no 7. līdz 10.aprīlim Latgale kopā ar Vitebskas apgabalu piedalījās 13. starptautiskajā tūrisma gadatirgū „Otdih 2010” Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā, nacionālā izstāžu kompleksa BelEkspo 2 stāvos, Jankas Kupala ielā 29. Izstādi organizēja Baltkrievijas Republikas Sporta un Tūrisma ministrija.


„Otdih 2010” ir atzīta par nozīmīgāko tūrisma izstādi Baltkrievijā un 4 dienas tajā strādāja vairāk kā 170 dalībnieki no 13 dažādām valstīm – Bulgārijas, Lielbritānijas, Krievijas, Čehijas, Polijas, Turcijas, Latvijas, Lietuvas, Moldovas, Ukrainas, Izraēlas, Kubas un Tunisijas. Vadošie tūrisma operatori un aģentūras prezentēja unikālu piedāvājumu klāstu un aktīvi dibināja sadarbības kontaktus jaunu ekskursiju maršrutu un atpūtas tūrisma pakešu veidošanai un veiksmīgākai pārdošanai patērētājiem Baltkrievijas tirgū. Izstādē piedalījās arī transporta pakalpojumu sniedzēji, apdrošināšanas kompānijas, informatīvie un tūrisma portāli, mārketinga un preses kompānijas, dizaina kompānijas, tūrisma inventāra un servisa pakalpojumu firmas.

Latgales reģions sevi prezentēja kopējā stendā ar baltkrievu kolēģiem kā vienotu tūrisma galamērķi ar nosaukumu Bella Dvina un devīzi „Tīra daba, viegla saruna”. Bella Dvina ir jaunais ceļotāju galamērķis Daugavas krastos, kas apvieno sevī Latgales reģionu un Vitebskas apgabalu. Šos divus reģionus vieno upe likteņupe Daugava / Zapadnaja Dvina. Bella Dvina stendu vienoja kopīga koncepcija un stils, arī turpmāk Bella Dvina piedāvājums ir atpazīstams ar īpašu logotipu un krāsu gammu – zils, zaļš un dzeltens, kas simbolizē dabu, Daugavu un sauli kā siltuma, viesmīlības un sirsnības simbolu, līdz ar to nodrošinot atpazīstamību.

Izstādes apmeklētājiem tika piedāvāti gan Latgales tūrisma bukleti un Vitebskas apgabala mārketinga materiāli, gan arī kopējie galamērķa Bella Dvina mārketinga materiāli: 5 jaunizveidoto maršrutu bukleti, ceļotāja rokasgrāmata, praktiskās informācijas buklets, kopējais galamērķi Bella Dvina raksturojošais buklets ”Tīra daba, viegla saruna” un Bella Dvina reģiona tūrisma karte krievu un angļu valodās.

Izvērtējot dalību izstādē, Latgales tūrisma speciālisti gandarīti secināja, ka baltkrievu ceļotājiem ir pietiekoši liela interese par izzinošā, kultūras tūrisma piedāvājumiem. Vislabprātāk viņi pērk gatavas ekskursiju paketes, ko piedāvā daudzas tūrisma firmas, tajā skaitā no Latvijas. Tomēr jāņem vērā, ka baltkrievu tūristiem ieceļošanai Latvijā ir vajadzīga Šengenas vīza, kas maksā 60 eiro un kas baltkrievu ceļotājam ir ļoti dārga. Tas ir šķērslis ierastajai ģimeņu ceļošanai, kas būtiski samazina tūristu plūsmu.

Latgales reģiona uzdevums bija noslēgt sadarbības kontaktus ar tūroperatoriem, kas gatavi piedāvāt baltkrievu tūristiem ekskursijas uz Latgales reģionu, tajā skaitā dažādus maršrutus. Līdz šī gada tūrisma sezonas sākumam kopā ar tūrisma firmām tiks pabeigts darbs pie Latgales ekskursiju maršrutiem, lai tos piedāvātu Baltkrievijas tirgū. Paralēli tam baltkrievu tūristi tika iepazīstināti ar atpūtas iespējām ģimenēm pie Latgales ezeriem. Droši var teikt, ka Baltkrievijas ceļotājam Latvija un Latgale ir zināms, taču līdz šim aktīvi nepiedāvāts ceļojumu galamērķis, līdz ar to vērojama pastiprināta interese un pieprasījums

Vērtējot dalību izstādē kopumā, tūrisma speciālisti konstatēja sekojošus ieguvumus:
• Latgale kā reģions piedalās izstādē kā jauna tūrisma galamērķa Bella Dvina daļa un kā
vistuvāk kaimiņos esoša Latvijas daļa, kas tiek piedāvāta gan kopējos Bella Dvina maršrutos, gan kā atsevišķs reģions.
• Latgale ir zināma un populāra kopš padomju laikiem, daudziem te dzīvo radinieki un draugi – līdz ar to tā ir tuva, droša, uzticama zeme.
• Nav valodas barjeras. Visi izstādes apmeklētāji runā krievu valodā, tāpat kā visi baltkrievu tūristi.
• Tiešs kontakts ar baltkrievu tūristiem ļauj labāk izzināt ceļotāju vēlmes, pieprasījumu, produktu specifiku un cenu līmeni, noteikt labākos pārdošanas un komunikāciju ceļus.
• Nodibināti jauni sadarbības kontakti ar ceļojumu aģentūrām, tai skaitā ir izveidota cieša sadarbība ar Polockas tūrisma firmu „Semj dorog”, kas izstrādā tūrisma maršrutus tieši uz Latgali un Latgale ir galvenais pārdošanas produkts.
• Dalība tūrisma gadatirgū pieteica Latgali kā jaunu, interesantu tūrisma ceļojumu galamērķi, kura popularitāte vēl tikai augs. Latgale ir Latvijas daļa, kuru apceļojot, var turpināt ceļojumu uz Rīgu, Baltijas jūru, Igauniju vai Lietuvu.