Izvēlies Latvijas skolēnu ražojumus – apmeklē Skolēnu mācību firmu Gadatigus

Biznesa izglītības biedrība Junior Achievement – Latvija (JAL), sadarbībā Ekonomikas skolotāju klubu un Valsts aģentūras Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmas ietvaros, kuru atbalsta ERAF un Eiropas Savienība, organizē Skolēnu mācību firmu (SMF) Gadatirgus, kurus apmeklēt aicināts ir ikviens interesents.


Gadatirgi norisināsies:

  • Balvos – 9. februārī (Balvu amatniecības vidusskolā),
  • Valmierā – 11. februārī (Vidzemes augstskolā),
  • Rīgā – 11. februārī (privātskolā “Klasika”),
  • Iecavā – 11. februārī (Iecavas vidusskolā),
  • Talsos – 12. februārī (TC “Maxima”),
  • Jēkabpilī – 12. februārī(TC Jēkabpils centrs),
  • Jelgavā – 12. februārī (Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā),
  • Bauskā – 12 februārī (TC “Rimi”),
  • Liepājā – 13 februārī (TC Kurzeme),
  • Kuldīgā – 13. februārī (TC “Rimi”)

Ar konkrētām norises vietām un laikiem var iepazīties JAL vortālā www.pirmaismiljons.lv.

SMF darbība atklāj uzņēmējdarbības praktiskās darbības iespējamību skolās. Skolēni, praktiski darbojoties SMF, gūst ne vien pieredzi, bet arī attīsta radošumu un uzņēmējspējas. Tikai ar skolas direktoru un sociāli atbildīgu skolotāju, biznesa konsultantu atbalstu ir iespējama Skolēnu mācību firmu veidošana vispārizglītojošās skolās visā Latvijā. Katru gadu Latvijā SMF programmā tieši iesaistās vairāk kā 1000 skolēnu.

Latvijā šogad jau ir nodibinātas vairāk kā 200 skolēnu mācību firmas visos Latvijas reģionos. Gadatirgu laikā SMF būs jārāda savs paveiktais, pārliecinot apmeklētājus par to, kāpēc viņu prece vai pakalpojums ir jāiegādājas, protams, tā kā šis šie SMF Gadatirgi ir Valentīndienas, tad svarīgs faktors būs arī SMF spēja ražot tirgus prasībām atbilstošas preces. Gadatirgos piedalīsies arī kompetenta žūrija, kura vērtēs SMF, kuras sastāvā būs arī LIAA pārstāvis. Šogad ļoti būtisks vērtēšanas nosacījums būs SMF mārketings – preces kvalitāte, kādā veidā komanda ir noformējusi savu stendu, komandas koptēls, kā arī pārdošanas spējas.

Šie SMF Gadatirgi ir viens no pēdējiem pārbaudījumiem pirms marta sākumā gaidāmā starptautiskā Skolēnu mācību firmu Festivāla, kurš norisināsies Jelgavā.

JAL izpilddirektore Jana Jakovļeva: “Junior Achievement – Latvija īsteno šo programmu Latvijā jau 16 gadus un mani priecē, ka jaunieši kļūst arvien uzņēmīgāki un biznesa idejas kļūst ar vien inovatīvākas un ilgtspējīgākas. Esmu gandarīta par jauniešu interesi gūt praktisku pieredzi uzņēmējdarbības jomā. Lai veicinātu uz uzņēmējdarbību orientētu kultūru, ļoti svarīgs ir valsts un privātā sektora atbalsts praktisko biznesa izglītības programmu ieviešanai un īstenošanai. Jauniešiem jāattīsta uzņēmējspējas un radošā domāšana jau skolas laikā.

Par Skolēnu mācību firmām
Skolēnu mācību firmas ir mācību nolūkos dibināts uzņēmums, kas nodarbojas reālu uzņēmējdarbību – ražo preces, sniedz pakalpojumus, veic firmas finanšu analīzi un grāmatvedību, mācās iekarot tirgu, pārbauda savas spējas vadīt un darboties komandā, gūst pieredzi un peļņu. SMF programmas īstenošanu Latvijā atbalsta Valsts aģentūra Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmas ietvaros, kuru atbalsta ERAF un Eiropas Savienība.

Par JAL

JAL Misija ir veicināt Latvijas tautsaimniecības attīstību, iesaistoties jaunatnes izglītošanā, uzņēmējspēju veicināšanā un jauno uzņēmēju veidošanā, mācību procesā sasaistot teorētiskās zināšanas ar praksi atbilstoši mūsdienu ekonomikai Latvijā, Eiropā un pasaulē. www.pirmaismiljons.lv

Par LIAA realizēto Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmu.
Projekta mērķis ir informēt un iedrošināt pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu uzsākt uzņēmējdarbību, celt uzņēmējdarbības prestižu sabiedrības acīs, kā arī sekmēt sabiedrības izpratni par inovāciju lomu konkurētspējas veicināšanā, informēt sabiedrību par norisēm saistībā ar inovācijām un to potenciālu, tādējādi iedrošinot pēc iespējas plašāku sabiedrības un uzņēmēju daļu pievērsties inovatīvu risinājumu izstrādei un pielietošanai. Projekta mērķauditorija ir pamatizglītības, vidējās, vidējās speciālās, augstākās izglītības iestāžu izglītojamie, potenciālie uzņēmējdarbības uzsācēji, nevalstiskās organizācijas, pašvaldības, valsts institūcijas, kā arī sabiedrība kopumā. Projekta īstenošanas laiks ir no 2009.gada 15.jūnija līdz 2014.gada 31.decembrim. Projekta ietvaros tiks panākti būtiski uzlabojumi sabiedrības izpratnē par inovācijas būtību, sabiedrības viedoklī par uzņēmējdarbības prestižu, sabiedrības pārliecināšanā par priekšrocībām, iesaistoties uzņēmējdarbībā kā darba devējiem.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Grandāns,
JAL mārketinga vadītājs