Informēs par mūzikas ietekmi uz uzņēmuma peļņu dažādās uzņēmējdarbības jomās

Mūzikas industrijas pārstāvji ir pārliecināti, ka mūsu ikdiena vairs nav iedomājama bez mūzikas, savukārt sabiedrības uzvedības pētnieki norāda uz mūzikas emocionālo ietekmi uz lēmumu pieņemšanu un uzvedību, tomēr vai pilnībā apzināmies tās ietekmi uz mūsu rīcību un ikdienas lēmumiem, uz biznesu un peļņu?


Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās – mūzikas industrijas pārstāvji, Latvijas Izpildītāju un Producentu Apvienības (LaIPA) vadībā, ir izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv. Mājas lapā vienkopus ir publiskoti dažādi fakti, skaidrojumi un pētījumu rezultāti par veiksmīgas mūzikas izvēles ietekmi uz biznesa attīstību dažādās uzņēmējdarbības jomās – kafejnīcās, viesnīcās, veikalos, deju klubos, sporta klubos, izstādēs un gadatirgos, koncertos, sporta pasākumos, klientu apkalpošanas vietās, skaistumkopšanas salonos, birojos un darba vietās.

Latvijā ar katru gadu palielinās uzņēmēju skaits, kas izvēlas izmantot mūziku kā vienu no mārketinga instrumentiem klientu piesaistei, kā arī atbilstošas atmosfēras veidošanai. Bet to, ka mūzikas izmantošanai biznesā vēl ir diezgan liels potenciāls apliecina LaIPAs apkopotie dati, kas norāda, ka 80% kafejnīcas un restorāni un 50% veikalu izvēlas izmantot mūziku.

“Mūzika spēj būtiski ietekmēt cilvēku noskaņojumu, to atzīs gandrīz katrs no mums, taču tā var ne tikai paildzināt laiku, ko pircējs pavada veikalā, un tādējādi palielināt arī uzņēmuma peļņu, bet uzņēmēju izpratne par mūzikas izmantošanu biznesa attīstībai, Latvijā vēl tikai veidojas. To esam novērojuši savā ikdienas darbā, veicot publiskā izpildījuma tirgus analīzi un tāpēc, lai palīdzētu uzņēmējiem labāk izprast, ka mūziku var izmantot sava uzņēmuma peļņas palielināšanai, kā arī veicinātu mūzikas pareizu izvēli un izmantošanu, izveidojām mājas lapu www.muzikabiznesam.lv,” skaidro LaIPA izpilddirektore Ieva Platpere. „Pats mūzikas izmantošanas fakts ne vienmēr noturēs patērētāju veikalā, kafejnīcā vai citā vietā. Kaitinoša, uzbāzīga vai apgrūtinoša mūzika veicinās pircēja vēlmi veikalu pamest pēc iespējas ātrāk.”

Mūzikas izmantošana ir viens no vienkāršākajiem un salīdzinoši arī lētākajiem mārketinga veidiem, kas bez lielām investīcijām ļauj radīt atbilstošu atmosfēru gan kafejnīcā un veikalā, gan sporta klubā un skaistumkopšanas salonā. Par mūzikas spēcīgo ietekmi noskaņojuma radīšanā nevar iebilst, kad tiek pieminēti Ziemassvētku vai Līgo dziesmas. Šī, konkrētiem svētkiem tik raksturīgā mūzika var papildināt svētku noskaņojumu un kā apliecina Eiropā veikti pētījumi, tad Ziemassvētku laikā 95% pircēju labprātāk iepērkas veikalos, kur skan Ziemassvētku dziesmas.
„Līdzīga mājas lapa izveidota Lielbritānijā. Lielbritānijā mūziķu – izpildītāju un mūzikas izdevēju tiesību administrēšana tiek veikta jau kopš 1934. gada un, paralēli ikdienas izglītošanas darbam, esam veikuši neskaitāmas uzņēmēju informēšanas un izglītošanas kampaņas un arī esam izveidojuši līdzīgu mājas lapu, kas darbojas jau 2 gadus. Lielbritānijā izpratne par mūzikas lomu biznesā ir lielākā nekā Latvijas uzņēmējiem, bet tāpat pēc lapas palaišanas novērojām ievērojamu uzņēmēju aktivitāti, kas interesējās par dažādiem veidiem, kā, izmantojot mūziku, palielināt pievienoto vērtību un apgrozījumu,” skaidro Phonographic Performance.Limited (PPL) pārstāvis Lorenss Oksenburijs (Laurence Oxenbury). “Uzskatu, ka uzņēmēju informēšana un izglītošana par mūzikas ietekmi uz uzņēmuma peļņu ir labākais veids savstarpējai sadarbībai, jo tikai veiksmīgi uzņēmēji spēj novērtēt mūzikas lomu un attiecīgi plašāk izmanto mūziku savā biznesā,” papildina L.Oksenburijs.

Katrai biznesa darbības jomai ir sava specifika un līdz ar to arī mūzikas lomai ir sava specifiskā nozīme. Ja naktsklubos mūzika ir šī biznesa pamatā, tad veikalos un kafejnīcās tā ir noskaņas radīšanai, kas skanot fonā apmeklētājiem netraucē un ja pareizi izvēlēta pat liek ilgāk uzkavēties un atgriezties.

Biedrība “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” ir organizācija, kurā izpildītāji un fonogrammu producenti ir apvienojušies, lai kolektīvi administrētu savas tiesības – vienotos ar fonogrammu izmantotājiem par maksājamo atlīdzību, iekasētu, sadalītu un izmaksātu to tiesību īpašniekiem. LaIPA ir starptautiski atzīta organizācija, kas vienīgā Latvijā administrē pašmāju un ārzemju izpildītāju un producentu tiesības saņemt taisnīgu atlīdzību par izmantoto mūziku.

PPL (Phonographic Performance Limited) ir Lielbritānijas mūzikas licencēšanas kompānija, kas dibināta 1934. gadā un pārstāv 45 tūkstošus britu mākslinieku un 5750 ierakstu kompānijas, izsniedzot licences mūzikas atskaņošanai Apvienotajā Karalistē. PPL administrē mūzikas atskaņošanu TV un radio stacijās, internetā, kā arī veikalos, bāros un citās iestādēs, kas publiski atskaņo mūziku un izmanto to biznesa veicināšanai

Papildu informācija:

Ieva Platpere
LaIPA izpilddirektore
Tālrunis: 67605023
Fakss: 67500039
E-pasts:ieva.platpere@laipa.org