Meklēs risinājumus Latvijā ražotu pārtikas produktu tirdzniecības veicināšanai

Latvijas pārtikas ražotāji un mazumtirgotāji sagatavos priekšlikumus kā veicināt Latvijā ražotu pārtikas produktu tirdzniecību.


Šāda apņemšanās abu pušu starpā tika panākta vakar Ekonomikas ministrijas rīkotajā tikšanās, kurā piedalījās EM, Konkurences padomes, Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadība, kā arī Latvijas mazumtirgotāju, pārtikas ražotāju un to asociāciju pārstāvji.

Kā zināms, Ekonomikas ministrijai un Konkurences padomei līdz 3.martam jāizanalizē konkurences situācija pārtikas produktu mazumtirdzniecības tīklā un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par maksimālās tirgus daļas samazinājumu vienam tirgus dalībniekam.

Ražotāji un tirgotāji izteica gatavību risināt problēmu bez administratīvām izmaiņām, savā starpā vienojoties par iespējamiem soļiem Latvijā ražotu pārtikas preču tirdzniecības veicināšanā.

Abas puses vienojās divu nedēļu laikā sagatavot priekšlikumus iespējamiem risinājumiem, kā veicināt plašāku Latvijas pārtikas preču realizāciju un popularizētu Latvijas preču tirdzniecību. Diskusijas laikā pārtikas preču ražotāji norādīja, ka lielās veikalu ķēdes varētu būt atsaucīgākas Latvijā ražotu produktu tirdzniecībā, kā arī būtu elastīgākas ražotāju izvēlē tirdzniecības vietās reģionos.

Tikšanās laikā puses diskutēja par iespējām apvienoties kopīgai rīcībai, lai aicinātu iedzīvotājus iegādāties Latvijas preces, tādejādi atbalstot vietējos ražotājus un tautsaimniecību kopumā.

Ekonomikas ministrs Kaspars Gerhards norāda, ka ikviens iedzīvotājs var palīdzēt Latvijas ekonomikai, ja dos priekšroku Latvijā ražotām precēm un produktiem. „Katru reizi, kad iegādājamies Latvijas pienu, dodam priekšroku mūsu pašu „Madara” kosmētikai, aptiekā pērkam Latvijas uzņēmumu „Grindeks” vai „Olainfarm” aspirīnu nevis kādas citas valsts tāda paša sastāva medikamentus, mēs katru santīmu atstājam Latvijā. Atbalstīt savējos ir mūsu pienākums,” uzsver K.Gerhards.

Diskusijas dalībnieki vienojās tikties pēc divām nedēļām, lai iepazītos ar izstrādātajiem priekšlikumiem, kas veicinātu Latvijā ražoto preču tirdzniecību, un vienotos par tālāko rīcību.