Krāslavas rajona skolotāji piedalās projektā „Atbalsts vispārējās izglītības pedagogu nodrošināšanai prioritārajos mācību priekšmetos”

(Vien. Nr. 2008/0001/1DP/2.1.2.2./08/IPIA/VIAA/002)

Pavisam projektā piedalās 32 skolotāji no 9 skolām.


No Dagdas vidusskolas 3 skolotāji (Olga Orole, Ausma Grizāne, Anna Krilova), no Andrupenes pamatskolas 4 skolotāji(Anna Jubele, Tatjana Žvirble, Aija Babre, Irēna Kuļka), no Dagdas Arodvidusskolas 2 skolotāji (Terēze Jevstrahina, Aina Skoromko), no Krāslavas pamatskolas 3 skolotāji (Lāsma Dzirkale, Vija Marhileviča, Ināra Grāve), no Varavīksnes vidusskolas 4 skolotāji (Klara Sakoviča, Antoņina Bahmate, Irēna Bovtramoviča, Jeļena Kļimova), no Izvaltas pamatskolas Irēna Delvere, no Šķaunes pamatskolas 2 skolotāji Silvija Rumaka, Jevģēnija Voznoviča, no Priežmalas pamatskolas Karīna Stivriņa, no Krāslavas Valsts ģimnāzijas 10 skolotāji (Anna Jušķeviča, Velta Bērtiņa, Ļubova Makareviča, Sandra Ņemenonoka, Līvija Malahovska, Anna Vagale, Aivars Vagalis, Liene Andžāne, Harija Misjūns, Ligija Kolosovska). Iepriekš minētie skolotāji saņem stipendiju naudas apmērā no 86 Ls līdz 150 Ls ik mēnesi (tas atkarīgs no skolotāja stundu skaita). 2 skolotāji Svetlana Grebņeva, Jeļena Pobjaržina studē augstskolā, saņemot stipendiju 100 Ls ik mēnesi. Pašlaik Jeļena Pobjaržina studijas ir beigusi,stipendijas saņemšana ir pārtraukta.

Saskaņā ar 2008.gada 5.februāra Ministru kabineta noteikumu Nr.71 , 11.punktu, lai saņemtu mērķstipendiju, pedagogam ir jāmāca prioritārais mācību priekšmets(ķīmija,bioloģija,fizika,svešvalodas(izņemot krievu valodu),matemātika)un jāmāca šie priekšmeti ar noteiktu kontaktstundu skaitu nedēļā vai jāapgūst prioritārā mācību priekšmeta vai priekšmetu pedagoga profesionālo kvalifikāciju atbilstošā studiju programmā, un ir jāveic vismaz 4 pētniecības vai radošā darba uzdevumi :
1.Metodiskais darbs izglītības iestādē( mācību priekšmeta mācību me­todikas uzlabošana, tajā skaitā pārbaudes darbu izstrāde, jaunu mācību lī­dzekļu aprobācija izglītības iestādē, informācijas tehnoloģiju izmantošanas uzlabošana prioritāro mācību priekšmetu apguvē.
2. Konsultatīvais darbs(tematiskās konsultācijas izglītojamajiem mā­cību motivācijas veicināšanai, mācību sasniegumu uzlabošanai ,pasākumu or­ganizēšana izglītojamajiem intereses veicināšanai par attiecīgo mācību priekš­metu, pedagoģiskās pieredzes nodošana attiecīgā mācību priekšmeta peda­gogiem vai metodisko konsultāciju sniegšana jaunajiem pedagogiem.
3.Izpratnes paaugstināšana par vienādām iespējām izglītībā un karjerā un stereotipu mazināšana par dzimuma ietekmi profesijas izvēlē saistībā ar mācāmo prioritāro priekšmetu.
4. Pēc izvēles veicamie uzdevumi(zinātniskās pētniecības darbs pedagoģijā (izglītības zinātnē);izglītojamo pētnieciskās darbības vadība prioritārajā mācību priekšmetā vai prakses vadīšana topošajiem pedagogiem.
Pedagogs, kurš ir ieguvis noteiktā prioritārā mācību priekšmeta pedagoga profesionālo kvalifikāciju, katrā no augstākminētiem uzdevumiem izvēlas vienu vai vairākus apakšuzdevumus. Ja pedagogs izvērsto darbu plānā ir atzīmējis vairākus apakšuzdevumus, tad pedagogam mācību gada laikā ir jāpaveic visi izvēlētie apakšuzdevumi. Izvēlēto uzdevumu skaits mērķstipendijas apmēru neiespaido.
Pedagogs atskaitās vienu reizi mācību pusgadā. 1.pusgada pārskatā pedagogs izpilda un apraksta vismaz 1/3 no ieplānotiem uzdevumiem, un 2.pusgada pārskatā apraksta ieplānoto uzdevumu pilnu izpildi.

Mērķstipendiātiem ir jāveic nopietns darbs veikto uzdevumu pamatošanā un pamatojošo dokumentu noformēšanā.Lai pedagoga paveiktie uzdevumi būtu pārskatāmi un pierādāmi trešai personai, pedagogam katrā izpildāmā uzdevumā ir jāuzkrāj apstiprinošie dokumenti par visiem plānā uzrakstītajiem uzdevumiem.Visiem pamatojošiem dokumentiem ir jāglabājas īpaši projektam izveidotās mapēs,ar norādi uz projekta nosaukumu un līguma numuru. Pedagogi, kas ir saņēmuši mērķstipendiju, atskaitās 1 reizi mācību pusgadā. Pedagogu atskaitīšanās periodi ir:
Pirmais atskaitīšanās periods – attiecīgā gada 1.septembris – 31.decembris;
Otrais atskaitīšanās periods – attiecīgā gada 1.janvāris – 15.jūnijs.
Projektu koordinē Krāslavas rajona Izglītības pārvaldes vadītāja Lidija Ostrovska, kā projekta koordinatora asistenti ir Lidija Platonova un Marija Micķeviča, kuras veic mērķstipendiātu pārskatu pārbaudi, konsultē mērķstipendiātus, apmeklē skolotājus un viņu vadītās mācību stundas, uztur saikni starp Studiju fondu un mērķstipendiātiem .
Skolotāji, kuri saņem mērķstipendijas, apzinīgi veic savus līgumā noteikto uzdevumu izpildi un ar savu pieredzi dalās savu mācību priekšmetos metodiskajās apvienībās,bet svarīgākie ieguvēji ir skolēni, jo šiem skolotājiem daudz rūpīgāk jāpiedomā pie sava mācību procesa organizēšanas, lai veicinātu skolēnu mācību motivāciju, uzlabotu mācību sasniegumus.