„NEMO” iegādājas lielu daļu no Baltika Group rūpnīcas iekārtām
„Nemo” šūšanas rūpnīca ir kombināta „Latvija” vienīgā tradīciju mantiniece. Savukārt Igaunijā tāds bija kombināts „Baltika”, kas pircējiem ir vairāk zināms ar zīmoliem „Monton”, „Mosaic”, „Ivo Nikkolo” un „Baltman”. Abi uzņēmumi specializējās uz augstas kvalitātes kostīmiem gan sievietēm, gan vīriešiem. Bet abi uzņēmumi ir izvēlējušies atšķirīgu ceļu. „Baltika” attīstīja savus zīmolus, bet „Nemo” fokusējās uz ražošanu. Vienu brīdi pat „Baltika” grupas kleitas tika šūtas „Nemo” rūpnīcā.
Dažkārt dizains un apģērba marketings investoriem un darbiniekiem šķiet pievilcīgāks nekā ražošana, bet tajā arī ir savi riski. „Baltika” cieta būtiskus zaudējumus 2015. gadā, kad sabruka viens no svarīgākajiem noieta tirgiem – Krievija. Arī strauja minimālās algas celšana padarīja ražošanu Igaunijā par neiespējamu. Tagad restrukturizācijas rezultātā „Baltika” atlaida aptuveni 300 cilvēku un pārtrauca ražošanu Igaunijā. Turpmāk „Baltika” apģērbi tiks ražoti Turcijā.
Toties „Nemo” vadības mērķis bija saglabāt darba vietas. Nelielai atkāpei varam katrs izvērtēt – ir svarīgāk nopirkt kārtējo apģērba gabalu vai tomēr saglabāt darbu, ko proti un patīk? „Nemo” vadība uzsver – mēs nestrādājam tāpēc, lai saražotu arvien vairāk apģērbu, bet mēs strādājam tāpēc, lai radītu darba vietas cilvēkiem, kuriem patīk šūt. Mēs strādājam sev, savam kolektīvam. Un tieši tāpēc mēs gribam „Nemo” saglabāt kā spēcīgu, augošu un modernām tehnoloģijām aprīkotu uzņēmumu. Tieši tāpēc mēs strādājam pie ražības kāpināšanas, kā rezultātā arvien pieaug atalgojums.
Tieši tāpēc „Nemo” iegādājās četras lielas kravas automašīnas ar labākajām iekārtām „Baltikā”. Bet galvenais pirkums ir jaunākās klases automātiskās piegriešanas iekārtas un galdi. Automātiskā piegriešana ļauj piegriezt daudz efektīvāk, kāpināt izlaidi un izlīdzināt noslodzes svārstības. „Nemo” varēs piedāvāt automātiskās piegriešanas pakalpojumus visam Latgales reģionam, un arī citi šūšanas uzņēmumi, veicot piegriešanu „Nemo”, spēs uzlabot savu konkurētspēju.
Inga Zemdega-Grāpe, šūšanas uzņēmuma „Nemo” īpašniece