No 10.janvāra vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifi ir vienādoti bijušajā Ludzas rajonā
Valsts SIA “Autotransporta direkcija” informē, ka turpinot vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifu vienādošanu, no 2017.gada 10.janvāra braukšanas maksa ir mainījusies bijušajā Ludzas rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina SIA “Ludzas autotransporta uzņēmums”. Minimālā braukšanas maksa par 0,10 eiro pieaugusi maršrutos, kas ir ārpus Ludzas pilsētas. Braucot attālumu, kas ir garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palikusi nemainīga. Izlīdzinot autobusu tarifus, pasažieri visā Latvijā par braucienu sabiedriskajā transportā maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams ieviest lojalitātes programmas.
Saskaņā ar Autotransporta direkcijas izstrādāto tarifu vienādošanas koncepciju vietējās nozīmes maršrutos ir izveidotas četras dažādas minimālās braukšanas maksas jeb maksas par braucienu starp pirmajām pieturvietām. Galvaspilsētā tā sasniedz 0,80 eiro, pārējās republikas nozīmes pilsētās – 0,60 eiro, novadu centros – 0,50 eiro, pārējā Latvijas teritorijā – 0,40 eiro. Ņemot vērā, ka bijušajā Ludzas rajonā vēsturiski minimālā braukšanas maksa bija ļoti zema, pirmajā tarifu vienādošanas posmā tika ieviests starpposms, nosakot, ka pilnībā tie tiks izlīdzināti gadu vēlāk, braukšanas maksas vienādošanas otrajā posmā. Tādējādi minimālā braukšanas maksa no 10.janvāra maršrutos ārpus Ludzas pilsētas pieaugusi par 0,10 eiro, sasniedzot 0,40 eiro. Savukārt braucot attālumu, kas ir garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palikusi nemainīga.
2015.gada nogalē Autotransporta direkcija īstenoja tarifu vienādošanas pirmo posmu, izlīdzinot tos lielākajā daļā Latvijas. Vietās, kur braukšanas maksa bija būtiski zemāka par plānoto vienoto tarifu, tika ieviesti starpposmi, nosakot, ka attiecīgajos reģionos tarifi pilnībā tiks vienādoti 2016. vai 2017.gadā. Braukšanas maksa tiek noteikta tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, ir iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļetes un vienotu vilciena un autobusa biļeti.
Pirms tarifu vienādošanas reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos pastāvēja 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķīrās ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās.