Rebir elektriskie zāģi – Latvijas eksportspējīgākais produkts

Latvijas eksportspējīgākais produkts pērn starp apelsīnu sulu, sieriem un cementa javu izcēlās arī Rēzeknē ražotie elektriskie zāģi, aizvadītajā nedēļā noskaidroja nacionālā automātiskās identifikācijas organizācija “GS1 Latvija”.


Konkursā “Made in Latvia” lielo uzņēmumu grupā eksportspējīgāko produktu titulus un galvenās balvas saņēma Rēzeknes Speciālās ekonomiskās zonas AS “Rebir” elektriskais ripzāģis RZ2-70-2 un elektriskais ķēdes zāģis KZ1-400 un SIA “Cido grupa” ražotā apelsīnu sula viena litra iepakojumā.

Mazo uzņēmumu grupā par veiksmīgākajiem Latvijas eksporta produktiem atzīti SIA “Jaunpils pienotava” sieri “Jaunpils zelta” un “Bauskas ar pazeminātu tauku saturu” un SIA “Sakret” cementa java “Sakret” 40 kilogramu iepakojumā.

Konkurss “Made in Latvia” norisinājās devīto gadu. Šogad konkursam bija pieteicies 41 uzņēmums ar 148 produktiem, kas 2006.gadā eksportēti uz 33 valstīm. Dalībnieki tika dalīti pārtikas un nepārtikas produktu grupās, kā arī mazajos un vidējos uzņēmumos (strādājošo skaits līdz 50) un lielajos uzņēmumos (strādājošo skaits virs 50). Nosakot uzvarētājus, viens no būtiskākajiem kritērijiem bija – eksportētā produkta apjoms latos. Vērā netika ņemts kompānijas kopējais eksporta apjoms, bet gan vienas konkrētas preces eksporta rādītāji.

AS „Rebir” konkursā uzvarēja kā viseksportspējīgākais uzņēmums. Akcionāru padomes priekšsēdētājs Jevgenijs Platonovs pastāstīja, ka uzņēmums šajā konkursā piedalās tikai otro gadu, un arī šogad, tāpat kā gadu iepriekš, ieguva godalgotu vietu. Uzņēmums arī nākotnē plāno aktīvi piedalīties dažādos konkursos, jo tieši šīs nozares pārstāvju skaits ir neliels, daudz plašāk ir pārstāvēti pārtikas ražošanas uzņēmumi. Uzņēmuma eksoprts sasniedz 95% no saražotās produkcijas – AS „Rebir” ražotie elektroinstrumenti tiek eksportēti gan uz Krieviju, Ukrainu, Poliju, Kazahstānu, Vāciju, Angliju u.c., gan sākta sadarbība arī ar ASV, un tiek gatavots jaunākošais figūrzāģu sūtījums. Tikai neliela daļa produkcijas paliek Latvijas tirgū. J. Platonovs piebilst: „Pēdējos gados pieprasījums pēc elektroinstrumentiem pat ir lielāks, nekā uzņēmums spēj saražot. Un atkal nonākam pie šobrīd aktuālās problēmas, ka trūkst darbaspēka, konkrēti speciālistu metālapstrādes un mašīnbūves nozarē.”

“Esam iepriecināti, ka šogad visvairāk konkursam pieteikušies tieši mazie pārtikas uzņēmumi – 35% no visiem uzņēmumiem, kaut arī kopējā eksporta apjoma ziņā lielie nepārtikas uzņēmumi joprojām ir pārāki – 62% no kopējā konkursam pieteikto uzņēmumu apgrozījuma. Līdzīgi kā 2005. gadā, arī 2006. gadā konkursa dalībnieki visvairāk eksportējuši uz Lietuvu, Igauniju, Krieviju, Ukrainu un Kazahstānu,” stāsta “GS1 Latvija” ģenerālsekretāre Liene Šauriņa.

Guna Ločmele
Raksts publicēts sadarbībā ar laikrakstu “Lietišķā Latgale”