Noslēgušies Latgales pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi darbā ar reemigrējušiem bērniem – apliecības saņems 53 skolotāji
Latgales plānošanas reģions sadarbībā ar Latviešu valodas aģentūru ir veiksmīgi noslēdzis rudens kursu ciklu “Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide darbā ar reemigrējušiem bērniem”. Apliecību par dalību kopumā saņems 53 pedagogi no dažādām Latgales pašvaldībām un izglītības iestādēm.
Pedagogi kursā pārstāvēja izglītības iestādes no Daugavpils, Rēzeknes, Preiļu, Līvānu, Augšdaugavas, Krāslavas, Ludzas un Balvu puses, apliecinot plašu interesi un augstu motivāciju pilnveidot zināšanas darbā gan ar remigrantu, gan imigrantu ģimeņu bērniem.
Apgūtās tēmas – no starpkultūru komunikācijas līdz valodas apguves mehānismiem
Kursu dalībnieki četrās nodarbību dienās apguva plašu, daudzdimensionālu zināšanu klāstu, kas nepieciešams pedagogiem mūsdienu lingvistiski neviendabīgajā mācību vidē.
Programmas ietvaros pedagogi iepazinās ar reemigrējošo bērnu integrācijas izaicinājumiem un normatīvo regulējumu, starpkultūru izglītības principiem un darba metodēm, atbalsta stratēģijām mācību darba organizēšanā dažādu priekšmetu, izglītības un kultūras atšķirībām arābu valstīs, Vācijas pieredzi mūžizglītībā, bērnu emocionālās labsajūtas faktoriem pēc atgriešanās Latvijā, kā arī remigrācijas atbalsta rīkiem un praktiskiem risinājumiem ģimeņu atbalstam. Dalībniekiem tika piedāvāti arī noderīgi metodiskie materiāli, tostarp ceļveži pedagogiem un vecākiem, valodas apguves resursi un informācija par remigrācijas koordinatoru pakalpojumiem Latgalē, kas apkopoti kursu noslēguma lapās.
Prakse rāda – Latgales skolām jau ir pieredze darbā ar remigrantu bērniem
Kursu laikā noskaidrojās, ka lielākajai daļai Latgales izglītības iestāžu jau ir praktiska pieredze darbā ar remigrantu ģimeņu bērniem. Vienlaikus skolotāji uzsvēra, ka šāda veida profesionālā pilnveide ir ārkārtīgi nozīmīga, jo bērni Latvijā atgriežas ar dažādu valodas prasmes līmeni, skolas sastopas ar atšķirīgu kultūrvidi un mācīšanās pieredzi, kā arīdzan skolēnu labsajūtai nepieciešams kompetents, iejūtīgs un sagatavots pedagogs.
Jo vairāk skolotāji apgūst zināšanas par starpkultūru izglītību, valodas apguves mehānismiem un atbalsta instrumentiem, jo vieglāk viņi spēj nodrošināt iekļaujošu, atbalstošu un bērnam drošu mācību vidi.
Latgales plānošanas reģions izsaka sirsnīgu pateicību Latviešu valodas aģentūrai, īpaši Ērikai Pičukānei par profesionālu sadarbību, saturiski bagātīgu programmu un kvalitatīvi organizētiem kursiem.
Paldies arī visiem lektoriem, kuru zināšanas, pieredze un padziļinātais skatījums palīdzēja skolotājiem gūt jaunas atziņas un praktiskas metodes darbā ar reemigrantu un imigrantu ģimeņu bērniem.
Šie kursi vēlreiz apliecina, ka skolotājs ir ne tikai zināšanu sniedzējs, bet arī tilts starp bērna pagātni un nākotni. Apgūtās prasmes sniedz pedagogiem pārliecību un instrumentus, lai katrs bērns — neatkarīgi no valsts, no kuras atgriezies — justos Latvijā gaidīts, saprasts un novērtēts.




