Latgales plānošanas reģions veiksmīgi uzsāk budžeta gadu

23. janvārī Latgales plānošanas reģiona attīstības padomes sēdē, kas notika Ludzas rajona padomē, Latgales pašvaldību vadītāji apstiprināja plānošanas reģiona 2007. gada budžetu (Ls 200 000), štatu sarakstu un Latgales plānošanas reģiona darbības struktūru.


Plānošanas reģionu funkcijas pieaugs

Finansējuma apmērs Latvijas piecu plānošanas reģionu (Rīgas, Vidzemes, Zemgales, Latgales, Kurzemes) funkciju nodrošināšanai ir saskaņots un apstiprināts valsts līmenī. Padomes vadības atbildība ir nodrošināt plānošanas reģiona sekmīgu un rezultatīvu darbu, tai uzlikto funkciju veikšanā. Plānošanas reģionu funkcijas nākotnē tikai pieaugs, par ko liecina Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iecere nodot detālplānojumu izvērtēšanu un saskaņošanu reģionu pārziņā, uzsvēra plānošanas reģiona padomes priekšsēdētājs Andris Vaivods.

Sadarbosies ar Latgales reģiona attīstības aģentūru

Atsevišķu pārvaldes uzdevumu veikšanai (plānošanas funkcijas, projektu īstenošana u.c.) nolemts slēgt deleģējuma līgumu ar biedrību „Latgales reģiona attīstības aģentūra”, kas vairāku darbības gadu laikā ir pierādījusi savu kompetenci reģionam svarīgu uzdevumu veikšanā.
Līgums paredz, ka aģentūra ik ceturksni sniegs atskaiti plānošanas reģiona padomei par paveikto. Tādējādi plānošanas reģiona darbība aptvers visu Latgali, līdzsvarojot dažādas intereses, kuras pārstāv Latgales rajoni, pilsētas, pagasti un novadi. Šobrīd mainīt jau esošu struktūru aģentūrā un veidot jaunu nebūtu tālredzīgi, jo plānošanas periods 2007.-2013. gadam uzliek lielu atbildību reģioniem, un no šī darba būs atkarīga visas Latgales attīstība, uzsvēra A.Vaivods.

Projektus turpmāk saskaņos ar pašvaldībām

Plānošanas reģiona padomes locekļi iepazinās ar informāciju, ko sniedza Rīgas domes attīstības departaments par iespēju piedalīties valsts nozīmes projektā par vienotas informācijas plūsmas sadarbības modeļa izveidi universitāšu, pašvaldību un privāto uzņēmēju sadarbībai.
Piemēram, pašvaldības varētu izmantot universitāšu studentus pētniecisku darbu veikšanai, kas dotu praktisku labumu reģionam.
Tāpat uzņēmēji un augstskolas varētu plānveidīgi attīstīt praktikantu nodarbināšanas iespējas uzņēmumos, tādējādi piesaistot jaunus darbiniekus reģionos. Līdz šim šāds sadarbības mehānisms valstī nedarbojās. Latgalē šo ieceri jau atbalstījusi Rēzeknes augstskola un Daugavpils universitāte, un konceptuāli atbalsts tika saņemts arī no plānošanas reģiona padomes locekļiem. Tiesa, pašvaldību vadītāji norādīja, ka turpmāk, ja tiek paredzēts pašvaldību līdzfinansējums, projekta ieceres vispirms ir jāsaskaņo ar vietējām pašvaldībām, tikai tad jāpiedāvā reģiona padomei un jāvirza projekta ideja iesniegšanai.
Minētā projekta realizācijai Latgales plānošanas reģionam jānodrošina aptuveni 6000 EUR liels līdzfinansējums.

Informāciju sagatavoja:
Ginta Kraukle,
Latgales plānošanas reģiona attīstības padomes
preses sekretāre
29492184


REĢIONĀLĀS ATTĪSTĪBAS LIKUMS

16.1 pants. Plānošanas reģiona kompetence
(1) Plānošanas reģions savas kompetences ietvaros nodrošina reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Plānošanas reģions papildus citai normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei:
1) nosaka plānošanas reģiona ilgtermiņa attīstības galvenos pamatprincipus, mērķus un prioritātes;
2) nodrošina plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm;
3) vada un uzrauga plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu;
4) nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā;
5) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna un nozaru attīstības programmu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam un, konstatējot neatbilstību, ierosina grozīt nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentus vai lemj par grozījumiem plānošanas reģiona plānošanas dokumentos;
6) izvērtē vietējo pašvaldību vai privātpersonu projektu iesniegumus reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai un sniedz atzinumus par tiem;
7) sadarbībā ar pašvaldībām un valsts iestādēm izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, nodrošina to saskaņotību ar nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nozaru attīstības programmām, kā arī to ieviešanas vadību;
8) koordinē un veicina plānošanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu;
9) sagatavo atzinumus par nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam.
(2) Lai īstenotu plānošanas reģiona kompetenci, Plānošanas reģiona attīstības padome apstiprina plānošanas reģiona nolikumu un budžetu, var izveidot, reorganizēt un likvidēt plānošanas reģiona iestādes un kapitālsabiedrības, lemt par dalību biedrībās un nodibinājumos, kā arī deleģēt privātpersonai atsevišķus pārvaldes uzdevumus.
(22.06.2006. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 01.08.2006.)